۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۸۱۱۲۴
حجت الاسلام سقای بی ریا:

حادثه تروریستی زاهدان،‌ طراحی سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، جنایت تروریستی مسجد جامع زاهدان را طراحی سرویس های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: آمریکا با ترتیب دادن این جنایت در صدد انحراف افکار عمومی و رسانه ها از پیروزی های پیاپی جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی بود.
حجت الاسلام بي ريا
حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حادثه تروریستی مسجد جامع شهر زاهدان را محکوم کرد و شهادت و مجروح شدن شماری از مردم این منطقه را تسلیت گفت.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه دست داشتن آمریکا و حامیان این کشور در جنایت وحشیانه شهر زاهدان کاملا آشکار است تصریح کرد: وقتی که ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله دستگیر شد،‌ در اعترافاتی که این جنایتکار داشت،‌ مشخص گردید آنها به دنبال ایجاد شبکه و سازمان تروریستی در کشور بودند و این جنایت نیز مرتبط با این مساله است.

حجت الاسلام سقای بی ریا، با تشریح دلایل وقوع جنایت زاهدان در مقطع کنونی تصریح کرد: آمریکا به دلیل شکست ها و افتضاح های پیاپی در عرصه های اطلاعاتی و امنیتی در برابر جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیروزی ها و موفقیت های مداوم کشورمان در مسائل مختلف به ویژه قضیه ربوده شدن شهرام امیری و آزاد کردن وی توسط نیروهای ایران، دست به چنین اقدامی زد.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: آنها با ترتیب دادن و طراحی این جنایت درصدد بودند که افکار عمومی جهان را از شکست های مفتضحانه خود به نقطه ای دیگر سوق دهند و این موضوع و ترفند را پیش از این نیز بکار گرفته بودند.

وی با اشاره به ابعاد گسترده این جنایت وحشیانه بیان داشت: ریختن خون جمعی بیگناه که برای راز و نیاز در مسجد جمع شده بودند و شهید و مجروح کردن آنها، تنها از افرادی بر می آید که بویی از انسانیت نبرده اند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شهادت افتخار ما است و بحمدلله مردم ایران مردمانی جان برکف و شهادت طلب هستند و دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی نیز باید بدانند با این گونه اقدامات و جنایات راه به جایی نخواهند برد و نمی توانند خلل و نقصی در عزم و اراده ملت غیور ایران اسلامی ایجاد کنند.

حجت الاسلام سقای بی ریا اضافه کرد: تشییع باشکوه پیکرهای پاک شهدای جنایت شعبانیه و حضور پرشور همه مردم اعم از شیعه و سنی در این مراسم، نشان داد که مردم این استان و دیگر شهرها و نقاط کشور، آماده شهادت و از این گونه اقدامات بیزار و منزجر هستند.

وی با تحسین روحیه شجاعت و شهادت طلبی ملت قهرمان ایران بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی باید بدانند نظام اسلامی ایران با دیگر کشورهای جهان تفاوت اساسی دارد و نمی توانند در این نظام عاشق شهادت و جهاد، اهداف و نقشه های شوم خود را عملیاتی کنند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گفت: شهدای جنایت مسجد جامع زاهدان میهمان انبیا و اولیا الهی هستند و این خون های پاک،‌ چرخ انقلاب اسلامی را به حرکت در می آورد و درخت تنومند نظام اسلامی را آبیاری می کند.

حجت الاسلام سقای بی ریا افزود: البته این موضوع و شهادت طلبی ملت به معنای بی توجهی به دیگر جنبه ها و جوانب کار از جمله اهمیت مسائل امنیتی و اطلاعاتی نیست.

وی بیان داشت: ما باید در اجرای امنیت در مناطق مرزی از جمله استان سیستان و بلوچستان، کنترل و نظارت بیشتری داشته باشیم و اجازه ندهیم این گونه عناصر خودفروخته و ناپاک،‌ اقدامات مشابهی را در کشور انجام دهند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: خط سرخ شهادت در نظام اسلامی ادامه دارد و تا قیام حضرت مهدی(عج) ملت ایران آماده جانبازی و ایثار و جانفشانی در راه نهضت جهانی اسلام هستند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات