۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۸۱۴۰۸
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان:

سفر آیت الله نوری همدانی به کرمان، بهار فرهنگی در این استان ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان، با قدردانی از حضور یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی در این استان، سفر این مرجع تقلید به استان کرمان را به بهار فرهنگی در این منطقه تشبیه کرد.
ديدار آيت الله نوري همداني با روحانيون استان کرمان
جواد کمالی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان کشور، این سفر را منشا خیر و برکات فراوان برای این استان شرقی کشور ذکر کرد.

وی استقبال مردم کرمان از این مرجع تقلید را فوق العاده توصیف کرد و گفت: سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به استان کرمان، برای اولین بار بود که یک مرجع تقلید با برنامه ریزی قبلی در این استان کشور حضور می یافت و این موضوع یک پدیده استثنایی برای ما بود.

کمالی، با بیان اینکه مردم دیار کرمان عشق و ارادتی بی نظیر به مرجعیت، روحانیت و ولایت و نظام اسلامی دارند تاکید کرد: بحمدلله مردم، مسؤولان، نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان این استان از کلیه برنامه ها و سخنرانی های حضرت آیت الله نوری همدانی حداکثر استفاده را بردند.

وی با تشریح برنامه های حضرت آیت لله نوری همدانی در سفر یک هفته ای به استان کرمان ادامه داد: حضرت آیت الله نوری همدانی در اولین برنامه رسمی خود در کرمان، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در جمع اقشار مختلف مردم به مناسبت جشن عید مبعث حضور پیدا کرد که این مراسم جشن با حضور پرشور آحاد مختلف در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد.

کمالی، با بیان اینکه حضرت آیت الله نوری همدانی در همه سخنرانی های خود بحث های دقیقی را ارائه و مطرح کرد ابراز داشت: به عنوان مثال این مرجع تقلید در دیدار با مدیران، مباحث مربوط به مدیریت اسلامی را مطابق با آیات و روایات بیان کرد، در جلسه و نشست با نخبگان حوزوی، دانشگاهی و خانواده های شاهد و ایثارگر نیز موضوعاتی کاملا دقیق و حساب شده و متناسب با نیاز مخاطبان را ارائه دادند.

این مسؤول استان کرمان در ادامه، سفر مراجع تقلید به استان های مختلف کشور را منشا خیر و برکت ارزیابی کرد و افزود: حضور مراجع تقلید در شهرها و استان های مختلف کشور دستاوردها و برکات متعددی را برای مردم آن منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر سفر مراجع تقلید به استان های مختلف کشور با برنامه ریزی قبلی صورت گیرد، ثمرات بیشتری را به دنبال خواهد داشت، گفت: به عقیده من، این برنامه ریزی باید از سوی خود حوزه های علمیه صورت گیرد تا ابعاد این مهم به طور کامل بررسی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان، جایگاه مراجع را در نظام اسلامی بسیار والا توصیف و تاکید کرد: ما به ساحت مقدس مراجع معظم جسارت نمی کنیم، اما اگر امکانی فراهم شود که این بزرگان دین که در قلوب مردم جای دارند و مردم با تمام وجود به آنها عشق می ورزند، به استان ها و شهرهای مختلف کشور سفر کنند، بسیار خوب خواهد بود.

وی ادامه داد: البته برای سفر مراجع به استان های مختلف کشور باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد که اولا این سفرها در یک جدول زمانبندی مشخص باشد و در مرحله بعد فواصل مشخص برای این امر مهم تعیین شود تا مردم حداکثر استفاده را از وجود با برکت مراجع عظام تقلید ببرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان تاکید کرد: باید برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گیرد که استان های محروم و دور افتاده کشور در اولویت سفر مراجع قرار گیرند.

کمالی در پایان با بیان اینکه سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به استان کرمان، بهار فرهنگی در این استان ایجاد کرد ابراز داشت: ما از این مرجع تقلید بصیر و شجاع و هیات همراه ایشان به دلیل اجابت دعوت مردم و مسؤولان مردم این منطقه و حضور در کرمان قدردانی می کنیم و امیدواریم که خداوند به این مرجع تقلید طول عمر و سلامتی عطا کند.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی، همزمان با عید مبعث به استان کرمان سفر کرد و به مدت یک هفته نیز در این استان حضور داشت و با اقشار مختلف مردم، نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان دیدار و گفت و گو کرد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات