۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۸۱۴۴۵
اخبار کوتاه از خراسان شمالی؛

305مبلغ به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام 305 مبلغ به مناطق مختلف این استان همزمان با نیمه شعبان خبر داد.
روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برنامه‌ریزی و هماهنگی برای اجرای امور مذهبی فرهنگی و هنری، برگزاری مسابقات در ایام میلاد در سطح استان‌، فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم در کلیه امور فرهنگی، بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های مراکز و مردم برای زیباسازی و تزیین، چراغانی و آذین‌بندی اماکن و معابر در اعیاد شعبانیه را از برنامه‌های جشن مبلاد امام زمان (عج)دانست.

وی تلاش برای ارتقای سطح دانش افراد نسبت به فلسه انتظار، تشویق و ترغیب مردم برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ارایه خدمات برای نذوراتشان و هدیه کردن شربت و شیرینی و میوه در مکان‌های عمومی، همکاری گسترده با نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج مردمی، نهادها و ارگان‌ها، هیئات مذهبی، تشکل‌های فرهنگی به ویژه شهرداری‌ها و شهروندان در ایام میلاد، را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، برگزاری نشسته های مهدویت در مساجد و پایگاههای اوقات فراغت را از ویژه برنامه های این اداره کل عنوان کرد.


305مبلغ به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام می شوند

 مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام 305 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان همزمان با نیمه شعبان خبر داد.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهارداشت : همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد امام زمان (عج) 305 مبلغ و مبلغه به شهرها و روستاهای خراسان شمالی اعزام می شوند.

وی تصریح کرد:در این ایام 73 مبلغ از دفتر اعزام مبلغ حوزه های علمیه قم و مشهد در استان حضور خواهند یافت.

وی خاطر نشان کرد:129مبلغ و مبلغه بومی نیز همراه با 103 روحانی مستقر و طرح هجرت، امر تبلیغ در این ایام را به طور ویژه برعهده دارند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ،تبیین و تشریح مساله انتظار و مهدویت و همچنین رفع شبهات فکری در این خصوص را مهمترین وظیفه مبلغین عنوان کرد.

وی بیان داشت: برگزاری جشن های نیمه شعبان، برگزاری گفتمان های دینی و برنامه های فرهنگی از دیگر فعالیت های مبلغین در این ایام است.


دوره آموزشی نحله های انحرافی ویژه معلمان مناطق ویژه خراسان شمالی برگزار شد

دوره آموزشی ،آشنایی با فرق و مذاهب و نحله های انحرافی ویژه معلمان مناطق ویژه خراسان شمالی برگزار شد.

حجت الاسلام مجید نامور، کارشناس فرق و مذاهب اظهارداشت:در این دوره آموزشی 117نفر از معلمان و مدیران مدارس مناطق ویژه استان حضور داشتند.

وی تصریح کرد:در این دوره سه روزه ،حجت الاسلام فرمانیان،حجت الاسلام رضوانی ،حجت الاسلام توحیدی و حجت الاسلام دکتر شکوهی به عنوان اساتید دوره مطالبی پیرامون موضوع آموزشی بیان کردند.

کارشناس فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ،معرفی نحله های انحرافی و اشنایی معلمان با این نحله ها و راههای مقابله با مهمترین هدف برگزاری این دوره آموزشی بود.

مقابله با جریانهای انحرافی از مهمترین رسالتهای سازمان تبلیغات اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت:مقابله با گسترش و رشد جریان‌های انحرافی از مهمترین رسالتهای سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در حاشیه دوره آموزشی معلمان و مدیران مناطق ویژه استان، افزود:تقویت وحدت و همگرایی بین پیروان مذاهب اسلامی با تکیه بر مشترکات دینی و حمایت و پشتیبانی از فعالیت های مراکز فرهنگی شیعی به منظور تعمیق و تحکیم باورهای دینی و مذهبی شیعیان در مناطق سنی نشین استان یکی از بزرگترین برنامه ها و اهداف این اداره کل است.

وی با اشاره به اهمیت مقابله با نحله های نو پدید انحرافی و فرقه‌های ضاله تصریصح کرد:خصوص شناخت دقیق ادیان مختلف به ویژه مکاتب جعلی و استعماری و مقابله علمی، فکری و ریشه ای با آنها و نیز ارتقاء سطح آگاهی و بینش دینی مردم برای مواجهه استدلالی و منطقی با چنین پدیده های ضد اسلامی باید در اولویت برنامه های سازمان قرار داشته باشد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوره ی آموزشی نحله های انحرافی ویژه معلمان و مدیران مناطق ویژه اظهار داشت:این دوره اموزشی حاصل تعامل و همکاری بسیار خوب سازمان اموزش و پرورش و همچنین مرکز مجمع تقریب مذاهب است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: این گونه همکاری ها و تعاملات نقش بسزایی در تحقق هرچه سریعتر اهداف دارد و از برخی موازی کاریها جلوگیری می کند./966/پ202/ص
ارسال نظرات