۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۱۶۴۰
بخش دوم/ رییس مجلس شورای اسلامی:

براساس تفکر اسلامی و مهدوی هیچ بن بستی وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جامعه مؤمنین به اسلام امیدوارند چرا که هیچ بن بستی در تفکر اسلامی راه ندارد گفت: توجه به تفکر مهدوی راه‌های بن‌بست را باز کرده و آن را تفکری امیدوارکننده و رهایی‌بخش معرفی می‌کند.
لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، امروز در ششمین همایش دکترین مهدویت در سالن اجلاس سران با بیان این‌که جامعه مؤمنین به اسلام امیدوارند چرا که هیچ بن بستی در تفکر اسلامی راه ندارد گفت: توجه به تفکر مهدوی راه‌های بن‌بست را باز کرده و آن را تفکری امیدوارکننده و رهایی‌بخش معرفی می‌کند.

وی افزود: دولت مهدوی دولتی است که با توجه به تکامل، امیدوار و پر تحرک در مبارزه با باطل یأسی به خود راه نمی‌دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه، دولت مهدوی را دولتی اخلاقی توصیف کرد و با بیان این‌که جامعه‌ای که در این دولت طراحی می‌شود، نیز جامعه اخلاقی است، گفت: یک مؤمن منتظر هرگز نمی‌تواند متخلق به اخلاق اسلامی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: دولتی که به دولت حق تأسی می‌کند، باید تمامی افرادش در این زمینه تلاش کرده و احکام اسلامی را به درستی انجام دهند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به عقلانیت مورد تأکید نصوص اسلامی در زمان ظهور حضرت حجت‌(ع) اشاره کرد و گفت: عقل‌ها در زمان ظهور کامل می‌شود و استعداد عقلانی به کمال خود می‌رسد، از این رو حرکت در ابعاد فردی و اجتماعی این امر ضروری است.

وی افزود: زمانی که از عقلانیت اسلامی سخن گفته می‌شود به معنای عقلانیت هدایت شده است و زندگی انسان منتظر نیز باید بر مبنای عقلانیت صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز در زمان ظهور، اظهار داشت: همزیستی در دولت حق مسالمت‌آمیز واقعی است، مردم همدیگر را دوست دارند و به هم احترام می‌گذارند، چرا که این هم‌زیستی بر مبنای عقلانیت استوار شده است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدل توسعه ایرانی اسلامی کشور بر ترسیم خصوصیات اسلامی واقعی تأکید کرد و افزود: براساس کلیاتی که در دولت حق می‌شناسیم و استخراج می‌کنیم مدل توسعه را تعریف کرده، مؤلفه‌ها را اخذ و آرام آرام به کار گیریم. /920/پ202/ص
ارسال نظرات