۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۸۱۶۵۳

تربیت سه هزار طلبه در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دفتر تبلیغات خراسان رضوی با اشاره به تربیت بیش از سه هزار طلبه در این مرکز اظهار داشت: در حال حاضر حدود 300 دانش پژوه برادر و خواهر در دوره های آموزشی این مرکز مشغول به تحصیل هستند.
ديدار دانش پژوهان دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي با آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید محمد تقی شوشتری، مدیر گروه علوم قرآن و حدیث معاونت آموزشی دفتر تبلیغات خراسان رضوی، در دیدار جمعی از دانش پژوهان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با آیت الله سبحانی، با بیان اینکه این دفتر حلقه واسط میان حوزه و نیازهای علمی و دینی جامعه محسوب می شوند، اظهار داشت: در این میان معاونت آموزشی دفتر تبلیغات نقش برجسته و بایسته ای را در جهت سامان دهی و نظام بخشی به برنامه ها و دروس حوزه ایفا می کند.

وی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی با سابقه ای بالغ بر 21 سال، تا کنون گام های بلندی را در حوزه های مختلف برداشته است، تصریح کرد: بیش از سه هزار نفر از دانش پژوهان و طلاب حوزه در دوره های آموزشی دفتر حضور یافته اند که این دوره ها در قالب هفت گروه آموزشی و21 دوره و گرایش علوم اسلامی با عنوان آموزش علوم اسلامی و آموزش علوم فرهنگی و کاربردی برگزار می شود و تاکنون توانسته است به گونه ای در حوزه علمیه پویای خراسان رضوی و به ویژه مشهد نقش آفرین باشد.

شوشتری رهاورد این تلاش های علمی را تربیت بیش از سه هزار دانش پژوه و طلبه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود 300 دانش پژوه برادر و خواهر در این دوره ها مشغول به آموزش هستند.

در ادامه حجت الاسلام محمد الهی خراسانی، دبیرحلقه علمی حدیث دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گزارشی را در خصوص سومین همایش عرصه ها و روش های حدیث پژوهی ارائه داد و تصریح کرد: همایش عرصه ها و روش ‌های حدیث پژوهی یک همایش سالانه است که هر سال با قوت، شکوه و عظمت قابل توجهی برگزار می شود و امسال نیز سومین سالی بود که برگزار می شد.

وی ابراز داشت: هر سال به بهانه برگزاری این همایش، از یکی از چهره‌های موفق حدیث پژوهی حوزه علمیه خراسان تجلیل می شود تا تشویقی برای فضلاء‌ و سایر طلاب باشد که امسال از حجت الاسلام و المسلمین سید علی شهرستانی به دلیل تألیف کتاب ارزشمندی که متناسب با موضوع همایش بود، تجلیل شد.

حجت الاسلام الهی خراسانی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از تازه ترین آثار علوم حدیث و تاریخ حدیثی، یادآور شد: نکته قابل توجه همایش امسال انعکاس وسیع رسانه ای آن بود و این امر هم به دلیل پیام حضرت عالی به این همایش بود./934/پ202/ص
ارسال نظرات