۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۸۲۰۴۱
دبیر کمیته همکاری‌های استان مازندران:

بیش از چهار هزار مدرسه مازندران نیازمند احیای نماز جماعت هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری های استان مازندران با بیان این که در حال حاضر هزار و پنجاه روحانی امام جماعت در مدارس استان به اقامه نمازمی پردازند، گفت: این تعداد روحانی به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز دانش آموزان ما نیست وباید افزایش یابد.
دبير کميته همکاري هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم کاوه، دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه مازندران، صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که در ساری برگزار شد، با بیان این که متأسفانه جذب روحانی در مدارس طی چند سال اخیر بسیار کاهش یافته است، گفت: بسیاری از روحانیانی که در ابتدای انقلاب وارد آموزش و پرورش شده اند؛ امروز اکثر آنها بازنشته شده اند  و دستگاه تعلیم و تربیت خالی از روحانی شده است.

وی با اشاره به این که مازندران دارای شش هزار مدرسه است، افزود: متأسفانه در حال حاضر تنها هزار و پنجاه روحانی امام جماعت در مدارس استان به اقامه نمازمی پردازند و در مجموع بیش از چهار هزار مدرسه در استان از وجود روحانی امام جماعت بی‌بهره هستند.

دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه منطقه یک کشور ادامه داد: از این تعداد روحانی امام جماعت فعال در مدارس استان 380 نفر خواهر و 620 نفر نیز برادر هستند.

وی در ادامه با اشاره به این که به دلیل کمبود امام جماعت روحانی در حال حاضر اقامه نماز در سطح برخی مدارس با همکاری یک هزار و ششصد نفر از همکاران فرهنگی انجام می شود، تصریح کرد: امسال 120 طلبه زن نیز از حوزه‌های علمیه استان دعوت به همکاری می‌شوند.

حجت الاسلام کاوه افزایش تعداد روحانیان مدارس مازندران را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در این خصوص با حوزه‌های علمیه استان وارد مذاکره شده ایم تا از طلاب جوان و با استعداد مدارس علمیه برای مدارس استفاده کنیم.

وی بهره‌گیری از توان طلاب جوان حوزه‌های علمیه در ‌مدارس را ضروری دانست و بیان داشت: طلاب جوان و خوش فکر می‌توانند با برقراری ارتباط سازنده با دانش آموزان در تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی در آنها نقش‌آفرین باشند.

دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مازندران همچنین از اجرای طرح مرجع شناسی در سطح مدارس استان خبر داد و افزود: این طرح با همکاری روحانیان فعال در مدارس آغاز شده است.

حجت الاسلام کاوه با بیان این که باید زمینه آشنایی دانش آموزان با مراجع تقلید را فراهم کرد، گفت: اجرای این طرح در تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

وی همچنین از اجرای طرح حجاب ریحانة‌النبی با هدف آشنایی با پوشش اسلامی برای نخستین بار در مقطع ابتدایی مدرسه‌های ساری خبر داد و اعلام کرد: در نخستین مرحله این طرح دو هزار و 100 دانش‌آموز در این طرح شرکت کردند و این طرح امسال نیز در 32 مدرسه ساری این طرح اجرا می‌شود.

حجت الاسلام کاوه  با اشاره به این‌که طرح های ارتقای معنوی و دینی دانش آموزان در مدارس باید بیشتر شود، تصریح کرد: به منظور ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب اجرای طرح ریحانه النبی باید با کمک‌های اعتباری در مدارس تداوم یابد. 
 
دبیر ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اجرای طرح گفتمان دینی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: در سال گذشته 370 مدرسه مازندران زیر پوشش این طرح قرار گرفتند. 

ب راساس این گزارش، در این جلسه استاندار مازندران دستور داد 150 میلیون تومان برای اجرای طرح ریحانه النبی و 50 میلیون تومان برای اجرای طرح گفتمان دینی و 50 میلیون تومان برای حق ایاب و ذهاب روحانیان در مدارس استان از محل اعتبارات استانی تخصیص یابد./950/پ202/س

ارسال نظرات