۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۸۲۲۸۷
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

غفلت در شبیخون فرهنگی موجب نابودی کشور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز کارایی اسلحه در تقابل کشورها به صفر رسیده است و آنچه که می تواند در صحنه جهانی تأثیر گذار باشد افکار و قدرت نیروی فکر بشر است.
آيت الله حسن ممدوحي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در همایش طرح نشاط معنوی که ظهر امروز در مجتمع فدک مشهد برگزار شد، اظهار داشت: فرصت ها در عالم وجود دارد اما مهم استفاده درست از این فرصت ها است زیرا گاهی اوقات فرصت هایی در اختیار انسان ها قرار می گیرد که از سوی آن ها نادیده گرفته شده و موجب نابودی شان می شود.

غفلت در شبیخون فرهنگی موجب نابودی کشور می شود

وی با بیان اینکه امروز تهاجم فرهنگی مطرح نیست بلکه شبیخون فرهنگی است که کشور را مورد حمله قرار داده است، ادامه داد: شبیخون فرهنگی به این معناست که توطئه دشمنان چنان است که می خواهند ریشه جامعه را بخشکانند و اگر در این مسیر لحظه ای غفلت کنیم غرق خواهیم شد.

آیت الله ممدوحی با اشاره به وسایل الکترونیکی و ارتباطی عصر جدید و تأثیری که می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن بر روی جوانان ما بگذارند، ابراز داشت: سرعت ما در مقابله با این تهاجمات باید سریع باشد زیرا دنیای امروز اقتضا می کند که چنین عمل کنیم.

امروز افکار و نیروی فکر بشر است که می تواند در صحنه جهانی تأثیر گذار باشد

وی با بیان اینکه دشمنان دریافته اند که افکار و اذهان مردم را نمی توان با اسلحه از بین برد، تصریح کرد: دشمنان پس از جنگ هشت ساله با کشور ما دریافتند که کشور از نیروهایی برخوردار است که این ها را نمی شود با اسلحه و خونریزی از بین برد؛ همانگونه که در جنگ 33 روزه اسرائیل علیه فلسطین کمر اسرائیل شکست زیرا امروز کارایی اسلحه در تقابل کشورها به صفر رسیده است و آنچه که می تواند در صحنه جهانی تأثیر گذار باشد افکار و قدرت نیروی فکر بشر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه غرب دریافته کشوری ابر قدرت محسوب می شود که در آن کشور انسان ها به درستی تربیت شوند، افزود: متأسفانه جهل بر نظام های علمی ما حاکم است و ما توجه نداریم که امروز ایدئولیک ها هستند که می توانند حرف اول را در دنیا بزنند زیرا بایدها و نبایدها را این ها تعیین می کنند.

وی با اشاره به تربیت نیروهای سالم و درستی که بتوانند با افکار خود در مقابل دشمنان به مقابله برخیزند، یادآور شد: امروز در جامعه نیاز داریم فرهیختگانی که در مراکز فرهنگی مشغول فعالیت هستند نیروهایی را تربیت کنند که بتوانند در مقابل دشمنان به مقابله برخیزند.

آیت الله ممدوحی ابراز داشت: اینکه امروز دشمنان جرأت نمی کنند به کشور ما حمله کنند نه به دلیل برخورداری ایران از فناوری های روز در بخش هسته ای است بلکه از آن روست که آن ها تشخیص داده اند ایران از مردمی سالم و با افکار صحیح برخوردار است که می توانند با فکر خود با جهان مبارزه کنند.

قرآن در متن زندگی افراد وارد شود

وی با تأکید بر پیاده کردن قرآن در زندگی روزمره و بیان اینکه توان امروز جوانان این مرز و بوم به این دلیل است که قرآن مربی دانشگاه های ما محسوب می شود، اذعان داشت: قرآنی که از زبان تجاوز نکند و به دل ننشیند تنها همسایه زبان است و نخواهد توانست مؤثر واقع شود لذا باید قرآن در متن زندگی افراد وارد شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرت علی(ع) را وجود عینی قرآن دانست و اظهار داشت: وجود این حضرت با قرآن عینیت پیدا کرد.

کشور ما غرق در عفاف و حجاب است

وی با بیان اینکه کشور ما در مقایسه با زمان طاغوت از پیشرفت های بسیاری برخوردار است،‌ خاطر نشان کرد: کشور ما غرق در عفاف و حجاب است و نباید کرامت ها را زیر پا بگذاریم زیرا وجهه مردم ما دینی است اما با تمام این وجود نباید دست از مقابله با دشمنان برداریم و ساکت بنشینیم.

آیت الله ممدوحی تصریح کرد: این که بیان کردم کشور ما غرق در عفاف و حجاب است به این معناست که باید از این ظرفیتی که امروز در کشور فراهم است در راه شکوفایی کشور در تمامی زمینه ها استفاده شود زیرا یک لحظه مسامحه در شرایط کنونی در بارگاه الهی پذیرفته نخواهد بود.

وی بدترین دفاع را دفاع انفعالی بیان کرد و گفت: الان در جبهه جنگ هستیم و اسلحه امروز ما همین زبان، فکر و قلم ماست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کاری کنید که مورد دعای حضرت مهدی(عج) قرار گیرید،‌ابراز داشت: لحظه ای را از دست ندهید مگر اینکه چیزی را در آن زمان برای خود ذخیره کنید./934/پ201/ص
ارسال نظرات