۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۸۲۴۹۰
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

بسیاری از مشکلات جامعه از کم توجهی به مسائل فرهنگی نشات می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه از کم توجهی به مسائل فرهنگی نشات می گیرد.
حجت الاسلام تقوي  
به گزارش خبرگزاری رسا از بجنورد، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این مطلب افزود: رفع مشکلات جامعه بویژه مشکلات اقتصادی با توجه ویژه به مسائل فرهنگی میسر می شود.

وی خاطر نشان کرد: خرج ها و اسراف بی ضابطه برخی از افراد جامعه و عدم توجه به مصرف بهینه خود از عواقب بی توجهی به مسائل فرهنگی و معنوی است.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل معنوی و فرهنگی نقش بسزایی در تقویت وجدان کاری کارکنان دارد افزود: تنها راه چاره برای توسعه و پیشرفت در تمامی زمینه ها، در اولویت قرار دادن فرهنگ است.

نائب رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه اذعان داشت:نگاه و گرایش فرهنگی مسؤولان نیز نقش در توسعه فرهنگ جامعه دارد.

شفقت استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت:نگاه ویژه به مسائل فرهنگی از مهمترین ماموریتها و وظایف مدیران و مسؤولان است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ تنها به وظایف نهادهای فرهنگی محدود نمی شود تصریح کرد: تمامی نهادها باید در جهت ارتقاء معرفت دینی و تقویت باورهای اعتقادی جامعه تلاش کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در حاشیه این جلسه گفت: توسعه فرهنگ بویژه فرهنگ دینی نیازمند عزم همگانی است.

وی اظهار داشت:اشاعه و توریج آموزه های دینی و نهادینه ساختن مبانی اسلامی در جامعه بهترین راه برای حل مشکلات جامعه است./966/د102/ص

ارسال نظرات