۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۸۲۵۹۵
آیت‌الله خاتمی:

زیر سؤال بردن نظام به منزله زیر سوال رفتن مراجع است / مبلغان در برابر اصل نظام کوتاه نیایند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مبلغان حقایق را بگویند و ترسی از مردم نداشته باشند، تصریح کرد: گفتن حقایق نظام، از زیر سؤال رفتن مراجع جلوگیری می‌کند.
آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، روز گذشته در همایش طلایه داران هدایت، که در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان برگزار شد، گفت: اخلاق و تبلیغ در قرآن ویژه معصومین(ع) است؛ با مشاهده تاریخ پیام آوران مشاهده می کنیم که انبیاء از همه پیام آوران موفق تر بوده اند اگر امروز در دنیا معنویت به تمام معنا وجود دارد به دلیل وجود خاتم انبیاََء و اهل بیت (ع) است.

امام جمعه موقت تهران گفت: پیام حضرت محمد(ص)، دارای ویژگی های خاص بود، پیام پیغمبر بسیار جذاب، دلنشین و حاوی فطرت و اخلاص بود. از دیگر ویژگی های پیام پیغمبر آگاهی بخشی است و کسانی که پای منرش می نشستند بر اطلاعاتشان افزوده می شد.

آیت الله خاتمی با بیان این که دومین رمز موفقیت پیامبر در تبلیغ رفتار و بر خورد خوش بود، یادآور شد: عزت روحانیت در طول طول تاریخ مناعت طبع است. امام خمینی هنگامی که می خواستند یکی از روحانیون را برای پیش نمازی مسجدی معرفی کنند فرمودند« مسجد را پایگاه خودت قرار مده؛ و طوری رفتار کن که مردم نسبت به تو احساس نیاز بکنند».

وی اظهار داشت: نظام اسلامی علم اسلام ناب محمدی وع لم مکتب اهل بیت است و نباید مبلغان در برابر اصل نظام کوتاه بیایند، وظیفه طلاب شجاعت و صداقت در تبلیغ است یعنی اگر دیدید حقی گفتنی است باید ترسی از مردم نداشته باشید وحق را بیان کنید تا مراجع و بزرگان دین زیر سؤال نروند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مبلغان به آنچه می گویند باید عمل کنند، اگر مردم از روحانیت عمل ببینند جذب می شوند. دلیل این که محبوبیت علما عامل انسان سازی است، چیست؟ به جهت اینکه در نهایت ساده زیستی زندگی می کردند و هیچ امتیازی قائل نمی شدند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: علما و روحانیت شناسنامه دین هستنتد، نود درصد افرادی که به سمت دین جذب شدند به دلیل رفتار یک عالم دینی بود؛ نه سخنرانی و کتاب. روحانیت در طول تاریخ بر سر سفره ارزش ها نشسته است، اگر مردم از روحانیت عمل ببینند سخن روحانی به دل آن ها می نشیند./968/پ202/ص

ارسال نظرات