۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۸۳۰۹۳

دوره تربیت روایتگر سیره شهدا در مشهد برگزار می‌شود

خبر گزاری رسا ـ نخستین دوره‌«تربیت روایتگر سیره شهدا» از سوی دفتر فرهنگی و تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه مشهد برگزار می‌شود.
دوره تربیت روایتگر سیره شهدا در مشهد برگزار می‌شود
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مسؤول دفتر فرهنگی و تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد‌ بیان داشت: این دوره از سوی دفتر فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه و با همکاری مؤسسه روایت سیره شهدا در مشهد برگزار می شود و هدف از برگزاری این دوره تربیتی، آموزش روایت گری برای طلاب حوزه علمیه و اعزام آنها به مناطق جنگی همراه با کاروان های راهیان نور است.

حجت الاسلام سبزیان بیان داشت: مقام معظم رهبری می فرمایند« گاهی رنج و زحمت و زنده نگهداشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست، رنج سی ساله امام سجا‌د(ع) و رنج چندین ساله زینب کبری(س) از این قبیل است رنج بردند تا توانستند این خون را زنده نگهدارند بعد از آن هم همه ائمه(ع) تا دوران غیبت این رنج را متحمل شدند».

وی با بیان این‌که از شرایط نام‌نویسی در این دوره، داشتن گواهی پایان سطح یک است، تصریح کرد: از مزایای این دوره قابلیت رشد وارتقای تا دوره روایتگری تخصصی، اعطای گواهی‌نامه پایان دوره مقدماتی، تکمیلی و تخصصی و تقدیر از برترین های این دوره است.

مسؤول دفتر فرهنگی و تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که در پایان دوره امتحانی برای صدور گواهی‌ گرفته می شود، خاطر نشان کرد: طلابی که در این دوره موفق به دریافت گواهی‌ شوند در صورت نیاز مراکز دانشگاهی وآموزشی برای روایتگری اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام سبزیان در پایان گفت: بیش از پنجاه نفر برای حضور در این دوره نام‌نویسی کرده‌اند و کلاس‌های این دوره بعد از ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.‌/968/پ202/س
ارسال نظرات