۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۸۳۱۱۸
آیت الله شبستری:

اگر خبرنگاران نبودند صدای دفاع مقدس را کسی نمی‌شنید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز صداقت در قلم را مهم‌ترین ویژگی یک خبرنگار دانست و گفت: در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبرنگاران در صف مقدم نبرد حق علیه باطل بودند و اگر عکاسان و خبرنگاران متعهد نبودند صدای مظلومیت مردم ایران را کسی نمی‌شنید.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز


آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت فر ا رسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار ترتیب یافت، با اشاره به مهم‌ترین ویژگی یک خبرنگار اظهار داشت: صداقت در قلم مهم‌ترین ویژگی یک خبرنگار واقعی است و این موضوع در حرفه روزنامه نگاری بسیار مهم است.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: حرفه خبرنگاری یکی از ارزشمندترین و کلیدی ترین حرفه هاست و در تمامی جوامع یکی از پایه ها و ارکان مهم، محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت رسانه های خبری در سطح جهان خاطر‌نشان کرد: امروز باید همگام با پیشرفت جهانی در عرصه خبرنگاری نیز تنوع و تحولی ایجاد شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: باید توجه داشته باشیم که خبرنگاری در کنار این‌که یک شغل مهم و خطیر است، مسؤولیت بزرگی هم به شمار می‌رود و‌ اجر بزرگ و ارزش معنوی بالایی نیز دارد.

آیت الله شبستری از خبرنگاران خواست تا شرط امانتداری را همواره مورد توجه قرار دهند و تأکید کرد: نباید برای جلب مخاطب اخبار را تحریف کرد که این یک خیانت است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران باید در ایفای نقش ارتباطی خود به خوبی عمل کنند، آنگاه می توان امیدوار بود که جامعه در مسیر رشد و تعالی حرکت خواهد کرد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبرنگاران در صف مقدم نبرد حق علیه باطل بودند و اگر عکاسان و خبرنگاران متعهد نبودند صدای مظلومیت مردم ایران را کسی نمی‌شنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خبرنگاران را قاصدان امین و راویان صدیق جامعه معرفی کرد و گفت: نقش خبرنگاران در رشد و توسعه کشور غیرقابل اجتناب است./935/ت302/س

ارسال نظرات