۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۸۳۲۵۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

رسانه‌ها برای تحقق اهداف ‌و منافع اسلام گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خواستار گام برداشتن رسانه ها در راه تحقق اهداف و منافع والای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.
حجت الاسلام سپهر مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سیدلطف‌الله سپهر، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار با تبریک این روز به اصحاب عرصه رسانه و خبر اظهار داشت: امروز که شاهد فرو ریختن انسانیت و هجوم خشونت به پاکی‌ها و آزادگی‌ها و زیرپاگذاشتن همه تعهدات اخلاقی از سوی جهان استکبار هستیم، رسانه‌های باید تحقق اهداف و منافع والای اسلام و نظام را در نظر گرفته و با تشخیص دوست از دشمن در این راه گام بردارند.

وی با بیان این‌که ابزار دشمن در جنگ نرم ابزار فرهنگی و رسانه است، تأثیر بالای مطبوعات و اخبار را در ابعاد منفی و مثبت در جامعه انکارناپذیر دانست و تأکید کرد: امروز مطبوعات این استان باید موشکافانه مورد نقد و بررسی قرار گیرند.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به ضعف‌های رسانه‌های استان، عدم حضور در محافل بین‌المللی را از این جمله عنوان کرد و اظهار داشت: البته فراهم نبودن امکانات حضور خبرنگاران را در محافل بین‌المللی و حتی بعضی رخدادهای استان نمی‌توان منکر شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان در ادامه نشریات استان خالی از جذابیت و محتوای غنی و کافی در بسیاری از اخبار و تحلیل‌‌ها خواند و خاطر نشان ساخت: امروز اهل علم و فن توقعات زیادی از نشریات استانی دارند و به دنبال تحلیل‌های قوی، فنی و پویا هستند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان از ارزیابی رسانه‌های استان و اجرایی شدن برنامه‌های جدید در حوزه رسانه در سال آینده‌ خبر داد و افزود: از سال آینده رسانه‌های استان در حوزه خبری، عکس، مطالب دینی و اجتماعی، تیراژ و کیفیت اخبار رصد می‌شوند و شاخص عملکرد مطبوعات، همراهی با سیاست‌های نظام و دولت اسلامی در مناسبت‌هایی چون حجاب و عفاف، فرهنگ عمومی و هدفمند کردن یارانه‌ها خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان با استانداری، قرار است پنجاه نفر از اعضا و پیشکسوتان رسانه‌های استان به عتبات عالیات اعزام شوند.

حجت الاسلام سپهر وظیفه مطبوعات را ایجاد فضای همراهی، عدم تضعیف دولت همچنین تعامل با دولت عنوان و تصریح کرد: امروز مطبوعات باید بدانند که در هر نظام حکومتی خط قرمزهایی وجود دارد و باید حریم این خطوط قرمز از سوی گویندگان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران رعایت شود.

گفتنی است، در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در اهواز که با حضور جمعی از مسؤولان استانی در تالار مهتاب این شهر برگزار شد از خبرنگاران شهید استان و خانواده هایشان، تعدادی از کیوسک‌داران مطبوعات و خبرنگاران تقدیر و تجلیل شد./945/پ202/س
ارسال نظرات