۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۸۳۳۵۰
امام جمعه بناب:

فتنه‌های جهانی بر اساس دروغ رسانه‌های غربی شکل می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب، اصول و رویه رسانه های غربی را بر اساس دروغ و شایعه عنوان کرد.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در دیدار جمعی از خبرنگاران این شهرستان با تأکید بر صداقت در امر اطلاع رسانی و خبرنویسی اظهار داشت: نجات، پیروزی و موفقیت در صداقت است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر صداقت مؤمنان‌ ادامه داد: حرفه خبرنگاری به علت حساسیت خاصی که دارد، نیازمند صداقت بیشتی است، چراکه همواره پشت صداقت، عزت و ماندگاری است.

حجت الاسلام بنابی با تأکید بر این‌که رسالت خبرنگار مسلمان و شیعه، قلم فرسایی در مسیر وحدت امت اسلامی است، خطاب به جمع حاضر گفت: شما منشأ اثر در جامعه و قطعا پیش خدا عزیز هستید، به شرط این‌که، وحدت و ابهت مسلمانان را رعایت کنید.

امام جمعه بناب با بیان این‌که اهل کذب همواره در دلسردی و اضطراب هستند، گفت: سعی کنید اخباری با صحت و منبع موثق مخابره شود، چراکه صدق برخلاف کذب پشتوانه دارد.

وی اصول و رویه رسانه های غربی را بر اساس دروغ و شایعه دانست و گفت: بسیاری از فتنه های عالم بر اساس این دروغ ها شکل می گیرد البته بسیار زود هم افشا می‌شود.

حجت الاسلام بنابی با بیان این‌که صدق در تمام امور عین تقوا، پاکی و پرهیزگاری است، ادامه داد: کسی که دروغ می‌گوید قبل از خدا خودش را رسوا می‌کند.

وی صداقت و امانت داری را دو ویژگی خبرنگار موفق دانست و اظهار داشت: همگان، خبرنگار و غیرخبرنگار وظیفه اسلامی، انسانی و دینی داریم که بایستی پاسخگو در پیشگاه خداوند باشیم.

امام جمعه بناب در پایان با تقدیر از تلاش های خبرنگاران شهرستان بناب، تصریح کرد: خبرنگار بایستی مرآت باشد و جامعه را نشان دهد، نه اینکه به دنیال ایجاد تشنج و تفرقه در جامعه باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات