۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۸۳۳۵۸
رهبر معظم انقلاب اسلامی:

امت اسلامی در هر نقطه ای که هستند دست دوستی و اتحاد به هم بدهند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار «مالام باسای سانها» رییس جمهور گینه بیسائو و هیأت همراه، با اشاره به استقبال ایران از گسترش روابط با کشورهای اسلامی خاطرنشان کردند: امت اسلامی مجموعه ای عظیم و پراستعداد است و باید در هر نقطه ای که هستند دست دوستی و اتحاد به هم بدهند.
ديدار رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله سيد علي خامنه اي با رييس جمهور گينه بي سائو
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار «مالام باسای سانها» رئیس جمهور گینه بیسائو و هیأت همراه، با اشاره به استقبال ایران از گسترش روابط با کشورهای اسلامی خاطرنشان کردند: امت اسلامی مجموعه ای عظیم و پراستعداد است و باید در هر نقطه ای که هستند دست دوستی و اتحاد به هم بدهند.

ایشان افزودند: اگر این همکاری بین دولتها و ملتهای مسلمان به نحو شایسته ای تحقق یابد، همه مسلمانان دنیا از آن بهره خواهند برد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت منطقه آفریقا خاطرنشان کردند: دستهای دخالت گر استعمار، در طول سالهای متمادی مشکلات فراوانی را برای آفریقا و غرب این قاره بوجود آورد اما امروز ملتها بیدار شده اند و در پی زمینه های همکاری با یکدیگر هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به استقبال ایران از همکاری با کشورهای آفریقایی افزودند: ایران برخلاف استعمارگران می تواند به عنوان یک کشور دوست و برادر به توسعه کشور شما و منطبق با منافع ملی کمک کند.

ایشان به دستاوردهای علمی و صنعتی ایران بعد از انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کردند: این پیشرفتها به برکت روحیه اسلامی و خودباوری ملی که ارمغان امام خمینی (ره) بود، بوجود آمد و هر ملتی که خود را باور کند و وارد میدان کار و تلاش شود به چنین پیشرفتهایی خواهد رسید.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان بر اهمیت امنیت و آرامش در آفریقا و غرب این قاره و پیشرفت و آبادانی آن تأکید کردند.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد هم حضور داشت، رئیس جمهور گینه بیسائو گفت: در مدت حضور خود در ایران از نزدیک با برخی پیشرفتها و توانمندیهای علمی و صنعتی ایران آشنا و شگفت زده شدم.

مالام باسای سانها افزود:این پیشرفتهای حیرت آور، و توانایی های ملت ایران، افتخاری برای ملتها به شمار می آید و ما از این فرصت، برای گسترش بیش از پیش روابط استفاده کردیم. /914/د102/ج
ارسال نظرات