۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۸۳۶۱۴

حوزه‌ علمیه صالحیه و ملاابراهیم اردبیل زیر پوشش حوزه علمیه قم قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: حوزه‌های علمیه صالحیه و ملاابراهیم اردبیل از سال تحصیلی جدید به صورت مستقل فعالیت آموزشی خود را ادامه می‌دهند.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه
حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر حوزه های علمیه اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: حوزه های علمیه صالحیه و ملاابراهیم اردبیل که تا کنون زیر نظر حوزه علمیه میرعلی اکبر اداره می‌شد، از سال تحصیلی جدید زیر پوشش رسمی حوزه علمیه قم، فعالیت علمی خود را ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: از سال تحصیلی جدید، این دو مرکز علوم دینی با دریافت کد ویژه از قم، به عنوان مرکز علوم دینی مستقل فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: با فعالیت مستقل حوزه‌های علمیه صالحیه و ملاابراهیم اردبیل تعداد مدارس علوم دینی این شهر به چهار مرکز افزایش خواهد یافت.

مدیر حوزه های علمیه اردبیل تصریح کرد: هم اکنون حوزه های علمیه میرعلی اکبر و سفیران هدایت نیز در کنار حوزه علمیه مشکین شهر و خلخال در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به استقبال جوانان اردبیلی برای تحصیل در علوم حوزوی اظهار داشت: گسترش مدارس علوم دینی به ویژه در شهرستان‌ها، پاسخی منطقی به درخواست جوانان مؤمن و متدین است.

وی در ادامه از آغاز دوره آموزشی آشنایی با مبانی تبلیغ در حوزه علمیه اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این دوره آموزشی از امروز با هدف آشنایی مبلغان با اصول اولیه تبلیغ به مدت ده روز در محل این مرکز علوم اسلامی آغاز می شود.

مدیر حوزه های علمیه اردبیل گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، 190 طلبه و روحانی حوزه علمیه اردبیل به عنوان مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام شدند./935/پ202/س
ارسال نظرات