۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۸۳۶۱۸
آیت الله ممدوحی:

باید برای وضعیت مدارس در کشور فکری اساسی کرد / ملاک های گزینش معلمان مطلوب نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری ملاک های گزینش و انتخاب معلمان در شرایط کنونی را مطلوب ندانست و خواستار برنامه ریزی لازم مسؤولان به منظور مقابله با نقشه ها و توطئه های دشمنان برای تضعیف باورهای اعتقادی نسل جوان کشور شد.
آيت الله حسن ممدوحي آيت الله حسن ممدوحي
آیت الله حسن ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدارهای اخیر وزیر اطلاعات در خصوص نفوذ و رخنه دشمنان در مدارس و تاثیرگذاری بر معلمان خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه وضعیت ما در مدارس به گونه ای است که خبرهای خوبی از مدارس به گوش نمی رسد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای مدارس در کشور برنامه ریزی و فکری اساسی کرد بیان داشت: متاسفانه در برخی از مدارس و دانشگاه های کشور، رابطه دختر و پسر به امری عادی بدل گشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: رواج رابطه دختر و پسر در جامعه، پوچی را به دنبال دارد و باعث وارد آمدن آسیب های بسیاری به بنیان خانواده و اجتماع خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه، وظیفه مسؤولان و متولیان امر تعلیم و تربیت و نظام آموزش و پرورش کشور را برای مقابله با نقشه های دشمنان مهم ارزیابی و تصریح کرد: دشمنان ما فهمیده اند،‌ برای مقابله با یک انقلاب فرهنگی همچون انقلاب اسلامی ایران،‌ باید از شبیخون و تهاجم فرهنگی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: فکر و اندیشه را اسلحه و اداوات نظامی نمی تواند از پای درآورد و فلسفه و فکر انسان ها را با جنگ ها و نبرد و ستیزهای نظامی نمی شود از بین برد، از این رو دشمنان نظام اسلامی برای سست کردن باورهای دینی و اعتقادی جامعه ما از مراکز فرهنگی وارد می شوند.

آیت الله ممدوحی، رواج فسادهای اخلاقی در مدارس را از جمله توطئه های دشمنان دانست و بیان اینکه عفت ماهیت و سرمایه اصلی زن و مرد مسلمان است ابراز داشت: نباید نسبت به تهاجم همه جانبه دشمنان بی توجه بود و باید در مقابل این نقشه ها برنامه ریزی دقیقی داشت.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش حضور روحانیان و طلاب در مدارس را به منظور مقابله با شبهات تهدید کننده نسل جوان و دانش آموزان کشور ضروری خواند و تصریح کرد: البته این موضوع منوط به این است که از نظر کیفی برنامه ریزی بسیار خوب و دقیقی داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: تاسیس مدارس وابسته و مرتبط با حوزه های علمیه نیز می تواند در راستای مقابله با نقشه ها و توطئه های دشمنان مفید باشد و البته این موضوع نیز بستگی به نوع متصدیان و معلمانی که در این گونه مدارس به کار گماشته می شوند دارد.

وی گفت: اصل مدرسه و دانشگاه به معلم و مربی آن بستگی دارد،‌اگر در یک مدرسه به ظاهر فرسوده، مربیان و معلمانی متعهد و متخصص به کار گماشته شوند، به یقین تاثیرگذاری آن از مدارس به ظاهر شیک و نو که افرادی غیر متعهد در آن مشغول هستند،‌ بیشتر خواهد بود.

آیت الله ممدوحی در پایان با بیان اینکه ملاک های گزینش و انتخاب معلمان در شرایط کنونی مطلوب نیست اظهار داشت: برخورداری از سواد کافی و داشتن تعهد دو ملاک اساسی است که در گزینش مربیان و معلمان آموزش و پرورش باید بیش از پیش به آن توجه شود. /924/ت302/ج
ارسال نظرات