۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۸۳۸۲۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

اطلاع رسانی صحیح سبب بالندگی فکری جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این‌که حیات فرهنگی انسان در گرو اطلاع رسانی صحیح و به موقع است، گفت: اطلاع رسانی سبب ارتقای تراز فرهنگی و فکری جامعه می‌شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، امروز در جمع خبرنگاران، حوزه اطلاع رسانی را یکی از عرصه های مورد نیاز بشر دانست و افزود: در بخشی از تقسیم بندی‌ها تا‌کنون عناصر چند‌گانه آب، باد، خاک و آتش وجود دارد؛ اما در حال حاضر باید عنصر اطلاع‌رسانی را نیز به آن اضافه کرد.

وی با بیان این‌که حیات فرهنگی انسان در گرو اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع است، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی اسباب رشد، بالندگی و ارتقای تراز فرهنگی و فکری جامعه را ایجاد می‌کند.

منتظری با بیان این‌که خبر باید دارای چند ویژگی بوده و به آن پایبند باشد، گفت: فراهم کردن اسباب رشد و بالندگی، انعکاس صادقانه خبر، عالمانه کار کردن و تعهد و احساس مسؤولیت داشتن از ویژگی‌های یک خبر است.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار در انجام مسؤولیت خود باید وضع موجود را مورد تجزیه، تحلیل و نقد قرار دهد و هم از وضع مطلوب سخن به میان آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به این‌که خبرنگار صرفاً منتقد نباشد، گفت: گرچه نقد لازمه رشد و تکامل و نردبان ترقی است و شرع هم می پسندد؛ اما از اصحاب خبر و رسانه انتظار متقابل وجود دارد و خبرنگاران باید در کنار نقد خود، راهکارهای برون رفت و حل مشکل را ارئه کنند.

منتظری رسالت خبرنگاران را رسالت نبوی دانست و یادآور شد: کار پیامبر بشارت و اطلاع رسانی است و بشارت هایی که پیامبران به بشریت دادند تعالی و نجات بخش، صادقانه، مشفقانه و خیرخواهانه است؛ از این رو خبرنگاران نیز باید پیروی از سیره نبوی ‌به رسالت خود عمل کنند.

وی افزود: خبرنگاران در فعالیت کاری خود هم از زشتی‌ها و هم از نیکی‌ها سخن بگویند و از تملق و چاپلوسی به شدت پرهیز کنند و وضع موجود را آن‌‌گونه که هست نشان دهند و از اغراق و مبالغه بپرهیزند.

به گفته وی، اهالی رسانه تمامی گفتار، کردار و اندیشه ی خود را بر مبنای صداقت و خلوص نیت بگذارند و برای خدا سخن بگویند و بنویسند تا به رسالت خطیر خود به شایستگی عمل کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات