۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۸۳۹۵۹
در نیمه ماه مبارک رمضان؛

کرسی ملی تلاوت قرآن در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان قم گفت: به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر احیای کرسی تلاوت قرآن کریم، در شب نیمه ماه مبارک رمضان کرسی ملی تلاوت قرآن در قم برگزار می‌شود.
کرسی ملی تلاوت قرآن در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، حجت‌الاسلام سید‌ جواد عظیمی امروز در گفت و گو با خبرنگاران مکان برگزاری این محفل قرآنی را حرم مطهر حضرت معصومه(س) اعلام کرد و افزود: این کرسی ملی به همت دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی قم و با همکاری سایر نهادهای فرهنگی این استان، ساعت 21 و 30 دقیقه نیمه ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این محفل قرآنی تعدادی از قاریان برجسته بین المللی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید خواهند پرداخت.

مسؤول دارلقرآن الکریم تبلیغات اسلامی قم در بخش دیگری از سخنان خود به سایر برنامه?های این دارالقرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان بیش از 100 کلاس آموزش روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم قرآن کریم در قالب طرح نهضت قرآن‌آموزی در سطح استان قم در حال برگزاری است.

حجت الاسلام عظیمی خاطرنشان کرد: همچنین پنج محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری در پنج شهر استان قم در ماه پرفیض و برکت رمضان برپا خواهد شد.

وی از برگزاری طرح پیام علوی خبر داد و تصریح کرد: این طرح شامل برگزیده‌ای از خطبه 31 نهج‌البلاغه است که با مشارکت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در 200 مسجد سطح استان قم برگزار می‌شود.

مسؤول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی قم، اهدای بیش از دو هزار جلد قرآن کریم به مساجد و مراکز قرآنی، برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم و پاسخگویی به مسائل قرآنی توسط مشاور قرآنی بشری را از دیگر برنامه‌های این دارالقرآن در ماه مبارک رمضان برشمرد.

حجت الاسلام عظیمی همچنین از برگزاری مسابقات قرائت، حفظ، مفاهیم و اذان ویژه نوجوانان خبر داد و اظهار داشت: این مسابقه با همکاری مجمع قاریان و حافظان قرآن‌ کریم استان قم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برترین‌های طرح نهضت قرآن‌آموزی ویژه شش ماهه نخست امسال نیز در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود./917/د102/ص
ارسال نظرات