۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۸۴۰۰۹
به مناسبت ماه مبارک رمضان صورت گرفته است؛

نمایش 26 جلد قرآن خطی در موزه ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان 26 جلد قرآن خطی در موزه ارومیه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
نسخ خطي
اسدالله علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه میهمانی خدا 26 جلد قرآن خطی برای بازدید علاقه مندان در موزه ارومیه به نمایش در آمده است.

وی گفت: این کتابها مربوط به دوران صفویه و قاجاریه است که به خط نسخ، ثلث و کوفی نگاشته و حاشیه صفحات آن به طرز بسیار زیبایی تزیین و طلاکاری شده است.

علیزاده به تاریخچه کتابت قرآن در کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: قدیمی ترین کتاب قرآن به خط نسخ و مربوط به دوران صفویه و نفیس ترین آن مربوطه به سال 1279 هجری قمری است که توسط میرزا احمد تبریزی نگاشته شده است.

این مقام مسؤول اعلام کرد: 26 جلد قرآن بخشی از 150 کتب خطی شامل دست نویس های قرآنی، ادعیه و مناجات است که به مناسبت ماه رمضان برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است، علاقه مندان تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند برای بازدید از دست نویس های قرآنی، ادعیه و مناجات تاریخی به موزه ارومیه واقع در خیابان بهشتی ارومیه مراجعه کنند./936/پ202/ص
ارسال نظرات