۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۸۴۵۵۸

روحانیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی بر عهده دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی زندان تبریز بر نقش خطیر روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی تأکید کرد.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه
حجت الاسلام محرمی، مسؤول فرهنگی زندان تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح فعالیت‌های روحانیان فعال در امور تبلیغی ندامتگاه تبریز پرداخت.

وی با بیان این‌که هم اکنون هشت روحانی در زندان تبریز مشغول فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی هستند، گفت: از این تعداد چهارچهار روحانی به صورت تمام وقت و چهار روحانی دیگر به صورت پاره وقت در تمامی بندهای زندان فعال هستند.

حجت الاسلام محرمی اقامه نماز جماعت، جلسات پرسش و پاسخ، بیان احکام و عقاید، برپایی جلسات اخلاقی، برگزاری مراسم های مذهبی در مناسبت های مختلف را از جمله فعالیت های مبلغان فعال در زندان تبریز برشمرد.

مسؤول فرهنگی زندان تبریز با بیان این‌که آموزش‌های نهضت سوادآموزی و تحصیل از راه دور در زندان تبریز برای زندانیان فراهم است، ادامه داد: افزون بر این، مسابقات مختلف کتابخوانی، قرآنی و آموزشی از سوی روحانیان برگزار می شود.

وی برگزاری جلسات تفسیر سوره کهف، درک و مفاهیم قرآن، محافل انس و ختم قرآن کریم، برگزاری مراسم شب های قدر و برپایی سفره ضیافت برای خانواده های زندانیان را از برنامه‌های فرهنگی زندان تبریز در ماه مبارک رمضان دانست.

حجت الاسلام محرمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که زندان تبریز در مناسبت‌های مختلف مذهبی با کمبود مبلغ دینی روبه‌رو است، گفت: این کمبود در ماه مبارک رمضان بیش از سایر روزهای سال احساس می‌شود.

مسؤول فرهنگی زندان تبریز بر نقش خطیر روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی تأکید کرد و گفت: روحانیان فعال در زندان تبریز با همکاری ستاد کاهش آسیب احتمال وقوع بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی از سوی زندانیان را به صفر رسانده‌اند./935/پ202/س
ارسال نظرات