۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۸۴۸۸۶
در نیمه نخست امسال؛

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یازده عنوان اثر جدید در حوزه علوم انسانی منتشر کرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بخش تولید و فنی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از انتشار یازده عنوان اثر جدید در نیمه نخست سال 1389 خبر داد.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ‌روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سیدحسین ‌مرتضوی، مسؤول بخش تولید و فنی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، از انتشار یازده عنوان اثر جدید در نیمه نخست سال 1389 خبر داد و افزود: کتاب‌های انتشار یافته به موضوعات گوناگونی از جمله اقتصاد، تاریخ، علوم قرآنی و حقوق اختصاص داشته و عناوین برخی از آنها عبارتند از: «اقتصاد و جامعه در تاریخ‌نگری مقریزی»، «تعادل عمومی بازارها»، «ساختار نظریه های علمی»، «فلسفه تربیت اسلامی» و «مقدمه علم حقوق».

وی گفت: در حال حاضر 15عنوان اثر دیگر در مراحل نهایی ویراستاری و انتشار قرار دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رهیافت های تحقیق اجتماعی، نقدی بر دانش مدیریت، تروریسم از منظر اسلام و بین‌الملل،جلد اول کتاب روش های تربیت در قرآن، بخش عمومی در اقتصاد اسلامی، حقوق قراردادها در فقه امامیه و پژوهشی در محکم و متشابه، اشاره کرد.

مرتضوی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از سی عنوان کتاب دبگر برای تجدید چاپ آماده شده که دربردارنده پژوهش در هریک از رشته‌های علوم انسانی با رویکرد اسلامی و بومی است و به زودی منتشر و عرضه خواهد شد.

وی در ادامه از انتشار مجموعه‌ دو جلدی «حکمت اشراق» و مجموعه سی جلدی «سیری در حاکمیت» در آینده نزدیک خبر داد.

مسؤول بخش تولید و فنی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با اشاره به رسالت اصلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در زمینه اسلامی و بومی‌سازی علوم انسانی، ابراز امیدواری کرد که آثار منتشره با استقبال جامعه علمی کشور روبه‌رو شود.

وی در پایان با تشریح وضعیت کنونی چاپ و انتشار در این انتشارات بالابودن قیمت کاغذ را یکی از مشکلات عمده ناشران دانسته و رفع مشکلات موجود در عرصه چاپ و نشر را سبب رونق هرچه بیشتر بازار کتاب و رشد علمی و فرهنگی جامعه دانست./918/د102/س
ارسال نظرات