۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۸۵۸۶۷

ارائه 34 عنوان کتاب میان رشته ای قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

خبرگزاری رسا ـ 34 عنوان کتاب میان رشته ای قرآنی به همت بنیاد پژوهش های قرانی حوزه و دانشگاه در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ارائه می شود.
كتاب
سیدناصر نعمتی، مسوول روابط عمومی بنیاد پژوهش قرآنی حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به حضور این مرکز در پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان اظهار داشت: کتاب های منتشره از سوی این پژوهشگاه، در دو عنوان کلی «راهنمای پژوهش در قرآن» و «مجموعه مقالات همایش ملی قرآن و علوم روز» تقسیم بندی می شود.

وی افزود: قرآن و اقتصاد، قرآن و علوم طبیعی، قرآن و علوم سیاسی و روابط بین الملل، قرآن و علوم تربیتی و ...تحت عنوان راهنمای پژوهش در قرآن قرار می گیرد.
نعمتی تصریح کرد: کتاب های مجموعه مقالات نیز شامل مقالات ارائه شده در همایش های ملی قرآن و علوم روز است که هرساله از سوی این بنیاد برگزار می شود، همچنین تک نگاشت های هیئت علمی بنیاد شامل مجموعه سیره فردی مدیریتی حضرت علی(ع)،علم دینی، قرآن، کلام و فلسفه از دیگر آثاری است که در نمایشگاه قرآن مشهد ارائه شده است.

وی با اشاره به ارائه 34 جلد کتاب میان رشته ای قرآنی در این نمایشگاه ادامه داد: در این میان، هفت جلد از سری کتاب های راهنمای پژوهش در قرآن ارائه شده است که به عنوان کتاب های مرجع در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

مسوول روابط عمومی بنیاد پژوهش قرآنی حوزه و دانشگاه همچنین از تأسیس پژوهشگاه قرآن و علم و دانشگاه مجازی علم و دین خبر داد که در صورت تصویب وزارت علوم، نخستین پژوهشگاه میان رشته ای در این عرصه خواهد بود.

نعمتی ابراز امیدواری کرد: فعالیت این بنیاد به تحول و یک جریان موثر علمی در عرصه قرآن تبدیل شده و جریان میان رشته ای از قرآن و علم در حوزه ها و دانشگاه ها ایجاد کند./930/پ202/ص



ارسال نظرات