۱۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۸۵۹۲۰
سلسله مباحث ولایت(24)؛

آیت الله موسوی جزایری: سرانجام غفلت فرو رفتن در دام فتنه است

خبرگزاری رساـ آیت الله موسوی جزایری نا آگاهی و غفلت را عامل مهم فریب خوردن و در دام فتنه افتادن دانست.
آيت الله موسوي جزايري در سلسله مباحث ولايت، با سحرخيزان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و چهارمین جلسه از سلسله مباحث ولایت که از صدا و سیمای مرکز خوزستان پخش می شود، با اشاره به جریان حکمیت و تحمیل آن به امام علی(ع)، اظهار داشت: پس از حقه عمرو عاص و زدن قرآن بر سر نیزه، گروهی نا آگاه و غافل خیلی زود فریب این فتنه را خوردند و با پذیرش پیشنهاد حکمیت در دام آن افتادند و این سرانجام غفلت است.

آیت الله موسوی جزایری، ادامه داد: این افراد در بین مردم به تندروی شناخته شده بودند و بسیار متحجر بودند و ابوموسی اشعری که عداوتش با امام علی(ع) بسیار روشن بود و خیلی زود فریب می خورد را به عنوان نماینده کوفه جهت انجام حکمیت بر امیرالمومنین(ع) تحمیل کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، خاطر نشان کرد: پس از فریب ابو موسی از سوی عمرو عاص مردم کوفه به این حکم اعتراض کرده و حکمیت را باطل اعلام کردند اما این گروه شعاری متفاوت دادند و گفتند«لا حکم الا لله» و اعلام کردند همه ما کافر شدیم، ما توبه کردیم، علی(ع) نیز باید توبه کند و نصیحت های امام علی(ع) سودی به حال آنها نکرد و سرانجام کار به جنگ نهروان کشیده شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و هفتم ماه مبارک رمضان ابراز داشت: امام زین العابدین(ع) شب های 27 ماه رمضان را احیا به جا می آوردند و در سجده های خود می گفتند«اللهم ارزقنی تجافی عن دارالغرور و عنابت الی دار الخلود و الاستعداد الی الموت قبل حلول الفوت؛ خدایا به من توفیق ده تا به این خانه فریب دل نبندم و همیشه به یاد سرای باقی باشم وقبل از اینکه موت بر ما حائل شود خود را جهت درک آخرت مهیا کنیم.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان،ادامه داد: اگر کسی به این دنیا دل بسته باشد یاد مرگ او را به وحشت می اندازد اما در صورتی که به آخرت معتقد باشد هیچ ترسی از مرگ نخواهد داشت چراکه می داند مرگ پلی جهت رسیدن به خانه ابدی ماست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خاطر نشان کرد: به یاد آخرت بودن مانعی جهت رسیدگی انسان به کارهای دنیوی نیست چراکه اصلاح کارها در دنیا آبادی آخرت ما را به همراه دارد./945 /پ202/ص
ارسال نظرات