۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۸۶۱۳۴
آیت‌الله مظاهری:

اهانت به اسلام و قرآن ریشه صهیونیستی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با محکوم کردن هرگونه موضع اهانت‌آمیز نسبت به ساحت مقدس اسلام و قرآن کریم، گفت: عدم اتحاد مسلمانان سبب جرأت اتخاذ چنین مواضعی از سوی برخی افراد بی‌شرم شده است.
حضرت آيت الله حسين مظاهري


به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان در خطبه‌های نماز عید فطر که با حضور مردم مؤمن و خداجوی اصفهان در میدان امام خمینی«ره» برگزار شد، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، به برخی آثار و برکات رعایت تقوای الهی اشاره کرد و بی تقوایی را سبب بی‌برکتی زندگی انسان‌ها دانست.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای تقوا نباشد و فسق و فجور در آن جامعه حکم‌فرما شود، عذاب الهی از زمین و آسمان بر آن جامعه نازل شده و زندگی مردم تاریک و وحشتناک و بی‌برکت خواهد شد.

رییس حوزه علمیه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن هرگونه موضع اهانت‌آمیز نسبت به ساحت مقدس اسلام و قرآن کریم، ریشه برخی صحبت‌های بی‌شرمانه و اقدامات وقیحانه‌ای که در راستای اهانت به اسلام و قرآن کریم می‌شود را صهیونیستی دانست.

وی خاطرنشان کرد: این‌گونه صحبت‌ها و اقدامات وقیحانه، ریشه صهیونیستی دارد و توسط استکبار جهانی پشتیبانی می‌شود. اما این‌که افراد بی‌شرمی جرأت اتخاذ چنین مواضعی را به خود می‌دهند، از عدم اتحاد مسلمین نشأت می‌گیرد. اگر مسلمانان با هم متحد باشند، کسی در دنیا جرأت چنین صحبت‌ها یا اقدماتی را نخواهد داشت و تنها راه پیشگیری و مقابله با این حرکات و اهانت‌ها، اتحاد مسلمانان است.

حضرت آیت‌الله مظاهری اظهار داشت: دشمنان اسلام و مسلمانان باید بدانند که با این مواضع و حرکات، راه به جایی نمی‌برند و به فضل الهی پرچم اسلام به دست شیعیان و به رهبری حضرت ولی‌عصر«ارواحنا فداه» بر روی کره زمین افراشته خواهد شد.

وی در ادامه به وضعیت بحرانی مسلمانان پاکستان در اثر وقوع سیل، اشاره کرد و گفت: اکنون وضعیت مردم پاکستان بحرانی است و آنان در مضیقۀ عجیبی واقع شده‌اند و بر اساس تعالیم اسلامی همه وظیفه دارند به اندازۀ توان، به مردم آسیب دیده و سیل‌زدۀ پاکستان کمک کنند و از آنان دست‌گیری نمایند.

رییس حوزه علمیه اصفهان همچنین از فساد اخلاقی به عنوان عامل تهدید کننده نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد و ادامه داد: فساد اخلاقی حاکم بر جامعه موجب نگرانی و رنجش خاطر مراجع معظّم تقلید و مؤمنان و متدیّنین شده است.

وی تصریح کرد: این فساد که از فساد اقتصادی و فساد اداری مهم‌تر و خطرناک‌تر است، یک بحران در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و نظام را تهدید می‌نماید و همه اعم از دولت، ملت و روحانیّت وظیفه دارند بنابر قاعده نهی از منکر، فکری برای ریشه‌کن کردن فساد اخلاقی بکنند تا ریشه آن عمیق‌تر نشود. /920/د101/ص

ارسال نظرات