۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۸۶۳۷۶
امام جمعه شوشتر:

اهانت به قرآن نشانه اوج پستی دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، آتش‌زدن قرآن را نشان از اوج پستی و دنائت دشمنان اسلام عنوان کرد.
حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر
حجت‌الاسلام سید‌جلیل محقق، امام جمعه شوشتر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم‌ اظهار داشت: قرآن‌سوزی نشانی از به تنگ آمدن دشمنان اسلام در مقابل موج عظیم اسلام‌گرایی در اروپا است.

حجت الاسلام محقق با بیان این که کشیش افراطی با آتش‌کشیدن قرآن می‌خواهد منطق جهان اسلام را به آتش بکشد غافل از این‌که ماهیت و هویت خود را به آتش کشیده است، خاطر‌نشان کرد: آتش‌زدن قرآن نشان از اوج پستی و دنائت دشمنان اسلام است و خداوند تنها برای نابودی دشمنان اسلام کافی است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که صهیونیسم با آتش کشیدن قرآن هرگز نمی‌تواند از عظمت و ارزش قرآن و اسلام بکاهد، تصریح کرد: میان اهل بیت و تمسک به قرآن شباهتی وجود دارد و گذشت زمان بر طراوت و تازگی آن می‌افزاید و دشمن هرگز نمی‌تواند این جذابیت را تحمل کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر، ماهیت درونی این افراد را شیطانی عنوان کرد و ابرزا داشت: آتش کشیدن قرآن به مناسبت 11 سپتامبر دین ستیزی و تفرقه‌افکنی بین مسحیت و اسلام بود.

امام جمعه شوشتر سکوت دولت آمریکا در برابر توهین به قرآن را غیرقابل بخشش دانست و خاطرنشان کرد: وقتی کشیش آمریکایی با اعلام انزجار جهان اسلام مواجه می‌شود عقب‌نشینی می‌کند و رئیس جمهور آمریکا نیز به ظاهر این کار را نهی کرده اما در جلوگیری از این عمل هیچ برخوردی با آن انجام نمی‌دهد.

وی با بیان این که گرفتن عقیده و ایمان مسلمان مهم‌ترین اهداف دشمنان اسلام است، گفت: تا زمانی که بر این ایمان پایبند بوده و حافظ ارزش‌های اسلامی هستیم آنها دشمن ما بوده و هر روز در فکر دسیسه هستند؛ دشمنان در عرصه جنگ نرم گاهی با برادرکشی و تفرقه‌افکنی در زاهدان و افغانستان در پی دشمنی سنی و شیعه بر می‌آیند و امروز نیز با این رویکرد در صدد تفرقه میان اسلام و مسیحیت هستند تا به اهداف شوم خود برسند.

حجت الاسلام محقق، توهین به قرآن را اهانت به تمام ادیان به‌ویژه یک و نیم میلیارد مسلمان اعلام کرد و اظهار داشت: این عمل آن قدر وقیحانه است که حتی در یک نظرسنجی در آمریکا 73 درصد مردم از این عمل اعلام تنفر کردند و 23 درصد نیز رای ممتنع دادند؛ جسارت کنندگان به قرآن هرگز از لعن خداوند در امان نخواهند بود و خداوند آنها را به انجام عمل زشت خود می‌رساند./945/ت302/س
ارسال نظرات