۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۸۶۳۸۳

هشدار استاد حوزه علمیه نسبت به اقدام علیه قرآن در آلمان

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم در سفری که به کشور آلمان داشته از اقدام جدید علیه قرآن مطلع شده و از مستند سازی قرآن در این کشور پرده برداشت.
هشدار استاد حوزه علمیه نسبت به اقدام علیه قرآن در آلمان


حجت الاسلام محمد مهدی گرجیان، عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در سفری که به آلمان داشتم از طرحی با خبر شدم که شاید بسیاری از علمای اسلامی از آن مطلع نباشند.

وی بیان داشت: مستند سازی قرآن طرحی موزیانه است که در کشور آلمان در حال انجام است.

استاد جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور آلمان، گفت: در آلمان پیش بینی ها این است که تا بیست سال آینده تناسب فعلی جمعیتی مسلمانان و مسیحیان تغییرخواهد کرد و مسلمانان رشد چشمگری خواهند داشت و این ناشی از رواج اسلام در این کشور است.

وی ادامه داد: سیاستمداران غربی چون دیدند، نمی توانند جلوی اقبال مردمی به  اسلام و قرآن را بگیرند، طرحی را سازماندهی کردند که قرآن کنار گذاشته نمی شود بلکه با تغییر مواجه می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در بیان این طرح استکباری، گفت: مستند سازی طرحی است که آیاتی از قرآن را که با انجیل و تورات اشتراک دارد، و در مضامین همخوان است برگرفته و آن را گسترش می دهند و بخش هایی از قرآن که دارای حرف جدیدی بوده و یا بر ضد منافع استکبار باشد، حذف می شود که طبیعی است بسیاری از مختصات فرهنگی اسلامی و قرآنی مانند مبارزه با استکبار  در این طرح از دسترس مخاطبان کنار گذاشته می شود.

وی با اشاره به تقلب مستکبران در اشباع نیازهای معنوی مردم، بیان داشت: جامعه اروپایی با پشتوانه مالی خود و با حمایت صهیونیست ها در حال انجام این کار است.

استاد فلسفه و عرفان اظهار داشت: من از نزدیک با خانم اشمیتکه مسؤول این طرح و همکارش  پرفسور مینائل مارکس صحبت کردم و از اهداف آنها مطلع شدم.

عرب و ترک؛ نماد مسلمان

حجت الاسلام گرجیان در ادامه این گفت و گو از ارائه چهره غیر واقعی از اسلام و مسلمانان در غرب انتقاد کرد و بیان داشت: در سفرهایی که به کشورهای غربی داشتم عرب مساوی مسلمان تعریف شده و تندروی برخی اعراب مانند ایمن الظواهری و یا بن لادن به تمامی مسلمانان سرایت داده می شد.

وی بیان داشت: جالب این است که در کشور ارمنستان که روابط خوبی با ترکیه ندارد، مسلمان ترک معرفی شده و ترک نماد اسلام است.

اکثر صاحبان کرسی های اسلام شناسی در دانشگاه ها یهودی هستند

این استاد حوزه و دانشگاه در تشریح نبود تعریف صحیحی از اسلام در فضای آکادمیک غرب گفت: اسلام آن گونه که بایسته و شایسته است، برای مردم جهان تبیین نشده است و دانشگاه بزرگی مانند لاوچیک لندن حتی یک کرسی اسلام شناسی ندارد.

وی گفت: در سفرهای گوناگون به کشورهای غربی، برایم این مطلب مسجل شد که اکثر صاحبان کرسی های اسلام شناسی در دانشگاه ها یهودی هستند که قابل تصور است خروجی این دانشگاه ها چه خواهد بود و دانشجویان چه انگاره هایی در باره اسلام خواهند داشت. /909/ت302/ع

ارسال نظرات