۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۸۶۶۵۲
استاد حوزه و دانشگاه:

امامت و ولایت سدی در برابر انحراف و انحطاط اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر در جامعه امامت و ولایت به عنوان دو اصل اساسی مورد توجه مردم قرار گیرد دیگر انحراف و انحطاطی را شاهد نخواهیم بود.
شهادت امام صادق
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام محمد رجب‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاه، عصر روز گذشته در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در اردبیل اظهار داشت: امام صادق(ع) با وجود خفقان حاکم بر آن دوران، با بهترین شیوه به تبیین، تقویت و تعمیق «هویت مذهبی تشیع» پرداخت.

وی با تاکید بر فراگیری و کسب معارف دینی از مکتب حضرت امام جعفر صادق(ع) خاطرنشان کرد: امروز وظیفه شیعیان تبعیت از راه و منش امام صادق«ع» در جهاد فرهنگی است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تشریح دوران زندگی امام جعفرصادق(ع) گفت: بسیاری از حقایق اسلام و مکتب شیعه به همت امام صادق(ع) تبیین و احیا شد، چنانکه آن حضرت پاسخگوی بسیاری از شبهات وارده به اسلام ناب محمدی بودند.

حجت الاسلام رجب نژاد با اشاره به مجاهدت علمی ششمین امام شیعیان خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) صدها شاگرد ممتاز را پرورش داد، به گونه‌ای که موجی از علم و فقاهت در جهان اسلام به راه افتاد.

وی با بیان اینکه هر یک از تربیت یافته گان مکتب صادق آل عبا نماد عزت و افتخار جهان تشیع بودند، گفت: امروز نیز جهان سلام متنعم از مجاهدت علمی و پرورش شاگردانی فقیه در مکتب امام صادق است.

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل دوری از تکبر، قناعت و مناعت طبع، گزیده گویی، خوش خلقی، آراستگی ظاهر و باطن و صعه صدر را جمله از مکارم اخلاقی آن امام همام برشمرد و گفت: آن حضرت در نهایت ساده زیستی بزرگ‌ترین خدمت را به عالم اسلام و تشیع ارائه کردند.

حجت الاسلام رجب نژاد پیروی از ولایت را مانع انحراف فکری و عقیدتی در جوامع اسلامی دانست و گفت: اگر در جامعه امامت و ولایت به عنوان دو اصل اساسی مورد توجه و پایبند مردم قرار گیرد دیگر انحراف و انحطاطی را شاهد نخواهیم بود.

وی ادامه داد: از دوران ابوجهل و ابوسفیان تاکنون شاهد مخالفت دشمنان با اساس اسلام و قرآن هستیم؛ اما مدیریت و درایت ائمه هدی و نائبان بر حق اهل بیت در عصر غیبت تمامی توطئه ها خنثی شده است.

گفتنی است، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همراه بود./935/پ203/س
ارسال نظرات