۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۸۷۴۹۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

جهان بینی حافظ مبتنی بر مدار هستی‌شناسی عرفانی و دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت‌: جهان بینی حافظ شناخته شده و مبتنی بر مدار هستی‌شناسانه عرفانی و دینی است و این موهبت بزرگ، یکی از رازهای ماندگاری وی به شمار می‌آید.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، روز گذشته در جمع تعدادی از شعرای استان در ساری، با اشاره به سالروز بزرگداشت حافظ،  گفت‌: جهان بینی حافظ شناخته شده و مبتنی بر مدار هستی‌شناسانه عرفانی و دینی است و این موهبت بزرگ یکی از رازهای ماندگاری وی به حساب می‌آید.

وی افزود: اشعار وی به گونه‌ای نغز و باحلاوت است که نیاز نیست حافظ شناس باشی، کلام او آنچنان روان است که برای درک مفاهیم آن نیازمند مراجعه به لغت‌نامه یا دایره المعارف نیست. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یکی از راه‌های آشنا کردن نسل جوان را با اشعار بزرگانی همچون حافظ دعوت به خویش‌فرهنگ‌بینی عنوان کرد و ادامه داد: امروز دنیای مدرن در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و نیز جامعه‌شناسی و پدیده‌های اجتماعی دچار افت شده و ما در معرض فرهنگ‌های وارداتی و تهاجمی قرار گرفته‌ایم و باید خاکریزی فرهنگی بنا کنیم تا جوانان در مقابل این هجمه ضربه پذیر نباشند. 

وی با اشاره به اهمیت اشعار حافظ در ماندگاری زبان شیرین پارسی بیان داشت: بررسی آثار حافظ نشان می‌دهد که اشعار او با قرآن و مفاهیم آن پیوند خورده و برای درک آن می‌توان به سراغ تفاسیر قرآنی رفت و در آن تأمل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: قرآن‌شناسی، زبان‌شناسی، تاریخ‌دانی و موسیقی شناسی حافظ سبب شده شعری به وسعت ایران و جهان خلق کند و شاعری ماندگار و بزرگ در تاریخ برجای گذارد.

گفتنی است، بیستم مهر هر سال روز بزرگداشت این شاعر نامدار نام گرفته است که برنامه‌های ویژه‌ای در سراسر کشور به همین منظور برگزار می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات