۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۸۸۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

حضور روحانیان در هیأت‌های مذهبی‌ از ترویج بدعت و خرافه جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان حضور یک روحانی آگاه و هوشیار به مسائل روز، مانع از ترویج بدعت و خرافه در تشکل‌های دینی می‌شود، اضافه کرد: باید زمینه حضور روحانیان در تشکل‌های دینی و هیأت‌های مذهبی فراهم شود.
روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در ستاد ساماندهی شؤونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان در گرگان برگزار شد، با تأکید بر این که نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت‌(ع) باید در دستور کار همه نهادهای دینی و فرهنگی قرار گیرد، گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اصیل اهل بیت‌(ع) امروز وظیفه همگان است.

وی با تأکید براین که هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی باید به با برنامه‌ریزی صحیح و مدون فرهنگ صحیح عزاداری را در سطوح جامعه به ویژه در میان جوانان نهادینه کنند، افزود: امروز ترویج فرهنگ عزاداری در هیأت‌های مذهبی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی تلاش می‌کنند با سرمایه‌گذاری‌های کلان خرافه و بدعت را وارد عزاداری‌ها کنند، تصریح کرد: همه باید نسبت به این توطئه شوم دشمنان هوشیار باشند و اجازه چنین حرکتی را ندهند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که خوشبختانه هیأت های مذهبی به صورت جدی در برابر بدعت‌ها ایستادگی می‌کنند و اجازه نفوذ آن در تشکل‌های دینی را نمی‌دهند، تصریح کرد: متولیان دینی در سطح استان نیز خرافه، بدعت‌ها و پیرایه‌های منفی را شناسایی کرده و با فرهنگ سازی مناسب این معضل را به حداقل رسانده اند.

وی حضور روحانی در هیأت های مذهبی را مهم‌ترین عامل کاهش بدعت و خرافه دانست و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های عزاداری هیأت های مذهبی و تشکل های دینی با محوریت یک روحانی در سطح استان برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان این که چند سالی است که حضور روحانیان در هیأت های مذهبی و تشکل های دینی پر رنگ شده است، بیان داشت: هیأت های مذهبی نیز از حضور یک روحانی در برنامه های آنها رضایت کامل دارد.

حجت الاسلام ولی نژاد حضور یک روحانی آگاه و هوشیار به مسائل روز، مانع از ترویج بدعت و خرافه در تشکل های دینی می شود، اضافه کرد: باید زمینه حضور روحانیان را در تشکل های دینی و هیأت های مذهبی فراهم کنیم.

وی افزود: اجرای مراسم های مذهبی در شهرستان های استان گلستان با محوریت روحانی، قاریان قرآن و مداحان شکل گرفته و این سیاست را دنبال خواهیم کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات