۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۸۸۹۶۰
حجت الاسلام مبلغی:

رسانه های اسلامی نقش مهمی در مقابله با نقشه های دشمنان و غرب دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نقش رسانه های اسلامی در مقابله و خنثی سازی هجوم سنگین رسانه ای غرب را مهم و حساس خواند و تاکید کرد: رسانه های اسلامی باید قرآن را مبنای کار خبری خود قرار دهند.
2/ حجت الاسلام احمد مبلغي حجت الاسلام والمسلمين مبلغي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد مبلغی، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، روز پنج شنبه در جریان بازدید شماری از خبرنگاران و روزنامه نگاران خارجی از بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، رسالت رسانه ها و مطبوعات اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی با تبیین رسالت ها و ماموریت های رسانه های اسلامی گفت: در حال حاضر رسانه های غربی، هجمه خبری، تبلیغی و رسانه ای شدیدی را علیه واقعیت های جوامع و ارزش ها شروع کرده اند.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه غربی ها سعی دارند با هجوم خبری علیه مسلمانان، دین اسلام را پدیده ای ناشایست جلوه دهند خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با هجمه همه جانبه و دقیق رسانه ای، تبلیغی و خبری غرب بر ضد ارزش های متعالی دین و اسلام، نیاز به عملکرد رسانه ای منسجم گروهی و هوشمندانه احساس می شود و باید در این راستا فعالیت های دقیقی صورت گیرد.

حجت الاسلام مبلغی، نقش رسانه های اسلامی در مقابله و خنثی سازی هجوم سنگین رسانه ای غربی ها را مهم و حساس خواند و بیان داشت: اگر بخواهیم در برابر این هجمه های تبلیغاتی دشوار، پیچیده و سنگین به صورت انفرادی و غیر منسجم عمل کنیم، موفق نخواهیم شد به درستی نقش خود را ایفا نمائیم.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: بنا بر آموزه های قرآنی و دینی، اگر شخص فاسقی خبری را نقل و بیان کرد، نباید به آن اعتماد کرد، چراکه هیچ گاه فرد فاسق خبر درست و صحیح ارایه نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید واقعیات جامعه را انعکاس دهند ابراز داشت: رسانه های اسلامی وظیفه بسیار سنگین و خطیری را عهده دار هستند و باید واقعیات جامعه را بی کم و کاست منعکس کنند و قرآن را ملاک و مبنای عمل و کار خبری و رسانه ای خود قرار دهند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات