۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۸۹۲۴۳
فرمانده بسیج دانش آموزی گیلان:

آگاهی بخشی و ترویج معارف اسلام و انقلاب رویکرد اصلی بسیج دانش آموزی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده بسیج دانش آموزی گیلان به نقش این تشکل دانش آموزی در مقابله با جنگ نرم اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی داخلی و ترویج معارف اسلام و انقلاب رویکرد اصلی بسیج دانش آموزی در سالجاری است.
بسيج دانش آموزي
سرهنگ ابراهیم جوادی، فرمانده بسیج دانش آموزی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به زمینه های شکل گیری بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: پس از صدور فرمان تاریخی حضرت امام در 5 آذر 58 و تشکیل نیروی مقاومت بسیج، بسیج دانش آموزی به صورت خودجوش در مدارس تشکیل شد.

وی حضور گسترده دانش آموزان و فرهنگیان را در جبهه های دفاع مقدس از کارکرد های بسیج دانش آموزی برشمرد و گفت: در سال های دفاع مقدس 550 هزار دانش آموز در جبهه ها شرکت کردند.

فرمانده بسیج دانش آموزی گیلان اضافه کرد: 36 هزار شهید دانش آموز و چهار هزار شهید فرهنگی ثمره حضور پررنگ بسیج دانش آموزی در جنگ تحمیلی است.

وی با بیان این که در مرحله دوم حیات بسیج دانش آموزی در سال های بعد از دفاع مقدس تا سال75، دفاتر بسیج داش آموزی در مدارس تشکیل شد، اظهار داشت: در سال 75 قانون تشکیل بسیج دانش آموزی در مدارس تصویب شد.

جوادی در ادامه از عضویت 187هزار و 324 دانش آموز در بسیج دانش آموزی گیلان خبر داد و گفت: این تعداد 74 در صد جمعیت قابل جذب بسیج را در استان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار و 48 واحد مقاومت در گیلان، اعلام کرد: این واحد های دانش آموزی 90 درصد مدارس استان را تحت پوشش قرار می دهند.

فرمانده بسیج دانش آموزی گیلان در بخشی از سخنان خود به نقش بسیج دانش آموزی در مقابله با جنگ نرم اشاره و اظهار داشت: بسیج دانش آموزی در سال 89 دو رویکرد اساسی آگاهی بخشی داخلی و ترویج معارف اسلام و انقلاب فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: سازمان بسیج دانش آموزی در مقابل با جنگ نرم، ارتقای معرفت، بصیرت افزایی و افزایش توانمندی های اعتقادی دانش آموزان را مد نظر دارد.

جوادی درباره طرح های بسیج دانش آموزی در مقابله با جنگ نرم، گفت: سلسله نشست های حلقه های معرفت و طرح صالحین از جمله طرح هایی هایی است که با رویکرد گفتگو محور طراحی و اجرا می شود.

وی با ضروری خواندن بازنگری در متون درسی آمادگی دفاعی مدارس، اذعان داشت: درس آمادگی دفاعی مدارس متناسب با جنگ سخت برنامه ریزی شده و مباحثی در خصوص جنگ نرم باید طراحی و در آن گنجانده شود.

فرمانده بسیج دانش آموزی گیلان، تغییر در متون درسی آمادگی دفاعی مدارس را از دیگر طرح های بسیج دانش آموزی برشمرد و گفت: نقد عرفان های کاذب، وهابیت، بهائیت و طرح مباحثی از این دست در کتب آمادگی دفاعی، قدرت تجزیه و تحلیل دانش آموز را افزایش داده و او را برای مقابله با جنگ نرم توانمند می کند.

وی درباره طرح آیه های تمدن که شناسایی و حمایت دانش آموزان نخبه را دنبال می کند، اظهار داشت: این طرح برای چهارمین سال متوالی در گیلان برگزار شده و اکنون 68 دانش آموزن عضو این طرح هستند.

جوادی حضور در عرصه سایبری و وبلاگ را از مهمترین زمینه های فعالیت بسیج دانش آموزی دانست و گفت: دوره های آموزش طراحی بازی، وبلاگ نویسی و طراحی سایت به صورت مستمر در طول سال برای دانش آموزان برگزار می شود.

وی بسیج سازندگی را از طرح های بسیج دانش آموزی برای ایجاد انگیزه مسؤولیت پذیری در بین دانش آموزان خواند و خاطر نشان کرد: امسال به میزان32 هزار نفر روز در مرمت مدارس گیلان از دانش آموزان بسیجی استان بهره برداری شد.

فرمانده بسیج دانش آموزی گیلان درباره برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در گیلان، گفت: در سطح پویندگان و پیشگام مسابقه مقاله نویسی با موضوع محکومیت نسبت به هتک حرمت به قرآن در مدارس راهنمایی و دبیرستان برگزار می شود.

جوادی در پایان تصریح کرد: ثبت نام از دانش آموزان در بسیج دانش آموزی، حضور در نماز های جمعه، برگزاری یادواره های شهدا، تجلیل از پدید آوردگان بازی های رایانه ای، برپایی سلسله نشست های حلقه های معرفت و تجلیل از دانش آموزان بسیجی همکار در اردوهای هجرت از برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان است./950/ت302/الف
ارسال نظرات