۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۸۹۴۶۵
مدرس حوزه و دانشگاه:

استراتژی امروز دنیای غرب ترویج فرقه های انحرافی در جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: ورود فرقه های انحرافی توهم توطئه نیست بلکه حقیقتی است که غرب روی آن برنامه ریزی کرده است.
فرقه هاي انحرافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام حسن شکوهی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در نشست تخصصی جریان شناسی نحله های انحرافی در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار داشت: مدرنیته قرار بود سرگشتگی های انسان را به وسیله تکنولوژی برطرف کند، اما به جایی رسید که اساساً اعلام کرد خدا مرده است، اما در همان دوران سرگشتگی ها و خودکشی ها بیشتر شد و در دهه شصت جای خود را به پست مدرنیته داد.

وی گفت: پست مدرنیته به دنبال احیای دین نبود، اما ناخواسته از نتایج مثبت آن احیای دین خواهی بود.

حجت الاسلام شکوهی افزود: این تصور غلطی است که آمریکا و انگلیس فرقه تولید می کنند، این ها خودشان در کشورشان با این فرقه های مبارزه می کنند اما وقتی نفوذ فرقه به کشورهای شرقی صاحب دین و فرهنگ را مشاهده می کنند از این جریان به عنوان فرصت استفاده می کنند.

وی تصریح کرد:‌‌ آمریکا برای تسلط به شرق و دنیا باید دین را در داخل کشورش احیا کند و در کشورهای شرقی باید بر عکس عمل کند و شیرازه دینی آن ها را بر هم بزند.

این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ورود فرقه های انحرافی توهم توطئه نیست بلکه حقیقتی است که غرب روی آن برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: بعد از پست مدرنیسم، بشر به جای این که به شریعت برگردد به سمت معنویت رفت یعنی نخواست بهایی چون جهاد و شهادت و زکادت را بپردازد و طبیعی است که گرایش به این سمت بیشتر می شود.

حجت الاسلام شکوهی یادآور شد: فرقه های انحرافی هم چون موج می آیند، اما تأثیرات تخریبی خودشان را به جای می گذارند و اصلی ترین واحدی که آسیب می بیند خانواده است./950/پ202/الف
ارسال نظرات