۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۹۰۳۳۸
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان:

انتقال آموزه‌های ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اگر مسؤولان در راه انتقال ارزش‌‌های ایثار و شهادت به آیندگان غفلت ورزند، به یقین نمی‌توانند پاسخگوی شهدا باشند؛ چون پیام‌‌رسانی بر عهده مسؤولان است تا به این طریق راه شهدا را ادامه دهیم.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي، مسؤول نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي خوزستان
حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، شب گذشته، در آیین دوازدهمین یادواره شهدای مسجد صاحب‌الزمان(عج) اهواز، در جمع خانواده‌های شهدا، بسیجیان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: شهدا از مملکت، نظام جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی و اسلام به شکل شایسته‌‌ای دفاع کردند و جان خود را در راه خدا و این مرز و بوم دادند و این از خود گذشتگی برای همه مردم کشور و حتی دیگر ملت‌ها مشهود است.

وی تصریح کرد: شهدا رفتند و امروز ما شاهد شکوفایی استعدادها، علم و آگاهی در جامعه هستیم و این امنیت قابل قبولی که در کشور حاکم است مرهون خون آنها است؛ اگر فداکاری شهدا نبود امروز امنیتی بر کشور ما حاکم نبود، همچنان‌که ما شاهد ناامنی‌ها در کشورهای همسایه خود همچون عراق، افغانستان و پاکستان هستیم.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز ادامه داد: اگر مسؤولان در راه انتقال ارزش‌‌های ایثار و شهادت به آیندگان غفلت ورزند، قطعاً نمی‌توانند پاسخگوی شهدا باشند چرا که پیام‌‌رسانی بر عهده مسؤولان است تا به این طریق راه شهدا را ادامه دهیم و مقام شامخ این قشر گرانمایه را زنده نگه‌داریم.

وی در ادامه افزود: بهترین راه شناخت اندیشه و مرام رزمندگان سپاه اسلام و شهیدان دفاع مقدس، رجوع به پیام‌‌ها و وصیت‌نامه‌‌هایی است که آنان از خود به یادگار گذاشته‌‌اند؛ ملت شریف و مؤمن ایران اسلامی با مطالعه پیام و وصیت‌نامه‌های شهیدان می‌‌توانند به اهداف، انتظارات و دغدغه‌‌های آنان پی‌‌ببرند.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز، وصیت‌نامه شهدا را گنجینه معرفت و منبع شناخت و هدایت دانست و تصریح کرد: در صورت بهره‌‌برداری مناسب و صحیح از آنها، نسل جوان با اندیشه‌های این دلیرمردان عرصه‌ پیکار آشنا می‌‌شوند، در برابر هجوم فرهنگی بیگانگان نیز مصون می‌‌مانند.

حجت الاسلام شفیعی، همچنین با تأکید بر این که برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا تنها گوشه‌ای از ادای دین به شهدا است، گفت: نمی‌توان حق شهدا را آن‌ گونه که شایسته است ادا کرد اما برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌‌های شهدا تنها گوشه‌‌ای از ادای حق شهداست و باید پیام شهدا با برپایی چنین محافل و مجالسی به نسل جدید ارائه شود./945/پ202/س
ارسال نظرات