۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۹۰۴۴۳
استاد حوزه علمیه قم؛

امام باقر در عصر خود به فتنه شناسی و دشمن شناسی می پرداخت

خبرگزاری رسا ـ‌ استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت امام باقر(ع) در عصر خود به فتنه شناسی و دشمن شناسی می پرداختند و به شاگردان و خواص خود بصیرت می دادند و از این خواص می‌خواستند که با هوشیاری این آموزه ها را به دیگران منتقل کنند.
امام محمد باقر(ع)


حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: حضرت امام محمد باقر(ع) یکی از امامان شیعه است که خداوند متعال فرصت تفسیر و تبیین فقه محمد(ص) و آل محمد(ص) و نشر علوم وحیانی را به ایشان اعطا فرمود.

وی در ادامه افزود: از توفیقاتی که هم برای امام باقر و هم امام صادق(ع) حاصل شد این بود که در فرصت تاریخی درگیری قدرت بین بنی عباس و بنی امیه تواستند علوم اسلامی و معارف دینی را گسترش دهند.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: این دو امام همام(ع) با تاسیس دانشگاه گسترده علوم وحیانی و آسمانی، زمینه ارتباط علمی با همه ادیان الهی را فراهم کردند و متخصصان و شاگردانی تربیت کردند که زبانزد خاص و عام بودند.

وی خاطر نشان کرد: امام باقر(ع) در میادین علمی به عنوان مرزبان عقیدتی و دیده بان حقیقی دین در به اثبات رساندن حقانیت علوم اسلامی کوشیدند و دسیسه های دشمنان برای مغلوب کردن ایشان در میدان علم و دانش همیشه با شکست مواجه می شد.

حجت الاسلام رضوی مهر یادآور شد: مردم مسلمان و انقلابی ما در راه تحصیل، تهذیب و عبودیت، حضرت امام باقر(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند؛‌ در این صورت است که جامعه ما جاودان، دارای پیوند آسمانی و جامعه ای منتظر و مهدوی خواهد بود.

وی تأکید کرد: امید است از نصایح، مواعظ، نکات علمی، احادیث و روایات فراوانی که در کتب حدیثی شیعه وجود دارد استفاده کنیم و از آنها به عنوان چلچراغ مسیر بندگی در زندگی بهره ببریم و به آنها جامه عمل بپوشانیم.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت امام باقر(ع) در عصر خود به فتنه شناسی و دشمن شناسی می پرداختند و به شاگردان و خواص خود بصیرت می دادند و از این خواص می خواستند که با هوشیاری این آموزه ها را به دیگران منتقل کنند.

وی با اشاره به مسابقه تیر اندازی که دشمنان امام برای ایشان ترتیب داده بودند یادآور شد: عمق کینه و دشمنی دشمنان با حضرت امام محمد باقر(ع) به قدری بود که از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایشان استفاده می‌کردند و سعی داشتند تا ایشان را مغلوب کنند./919/ن302/ع

ارسال نظرات