۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۰۵۳۴
مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف؛

شورای تبلیغات دینی مشکلات تبلیغی هر استان را رصد می کند

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: به منظور رصد مشکلات و معضلات فرهنگی،‌ عقیدتی و سیاسی مناطق تبلیغی، شورای تبلیغات دینی در مرکز هر استان تشکیل شده است.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه



حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در آستانه ماه محرم الحرام 2500 مبلغ از سوی این سازمان به مناطق محروم، بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور اعزام خواهند شد.

وی در ادامه افزود: مبلغان اعزامی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب کاروان های بصیرت و ولایت اعزام خواهند شد و در گلزار شهدای هر استان مورد استقبال مسؤولان استان قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام رضوی مهر خاطر نشان کرد: این مبلغان در طول سال موفق به گذراندن آزمون ها و مصاحبه های دانش افزایی تبلیغ شده اند، همچنین در نشست های تبلیغی با مباحثی همچون مخاطب شناسی، آسیب شناسی تبلیغ و جغرافیای تبلیغ، مباحث مهدویت و مباحث مورد نیاز جوانان آشنا شده اند.

وی یاد آور شد: مبلغان اعزامی به عنوان افسران جنگ نرم، به تبیین وقایع عاشورای سال 1388 کشورمان می پردازند و ابعاد مختلف فتنه را برای مردم بیان می کنند.

این استاد سطح حوزه علمیه قم تأکید کرد: برگزاری نشست علمی کاربردی تبلیغ، اهدای نشریه ندای تبلیغ و ره توشه ویژه مبلغان، دیدار با مراجع تقلید و استفاده از بیانات، نصایح و مواعظ آنان از برنامه های تدارک دیده شده برای مبلغان این سازمان خواهد بود.

وی با اشاره به این نکته که مبلغان نباید از تبلیغ چهره به چهره غافل شوند تصریح کرد: تبلیغ دین و ارشاد مردم در دهه محرم امسال محدود به مساجد و تکایا نخواهد بود و مبلغان با حضور در مدارس و دیگر اماکن فرهنگی و مذهبی به وظایف و تکالیف خود عمل خواهند کرد.

حجت الاسلام رضوی مهر از مبلغان به عنوان مرزبانان عقیدتی یاد کرد و گفت: نیاز سنجی، مخاطب شناسی، آشنایی با معضلات و مشکلات مناطق و پاسخ گویی به شبهات مردم به ویژه جوانان بخشی از نکات مهمی است که مبلغان باید قبل از اعزام به آن توجه کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور رصد مشکلات و معضلات فرهنگی،‌ عقیدتی و سیاسی مناطق تبلیغی، شورای تبلیغات دینی در مرکز هر استان تشکیل شده است./919/ت302/ع

ارسال نظرات