۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۹۰۵۸۷
آیت الله حیدری:

بزرگداشت واقعه غدیر مانع نفوذ دشمنان به مبانی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر همه عید غدیر را بزرگ می داشتند، استکبار و دشمنان به هیچ یک از اهداف و توطئه‌های خود نمی‌رسیدند.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در نشست شوری اداری اهواز، با بیان این که عید غدیر، روز سرنوشت سازی برای دنیای اسلام است، گفت: اگر همه عید غدیر را بزرگ می داشتند، استکبار و دشمنان به هیچ یک از اهداف خود نمی رسیدند.

آیت الله حیدری، با بیان این‌که پیشرفت همه جانبه امت اسلامی به عید غدیر بستگی دارد، افزود: نباید به این عید در حد یک مراسم تشریفاتی خشک و خالی نگاه کرد بلکه باید با دیدی باز و فراتر از اینها مورد توجه قرار گیرد تا اثرگذاری بیشتری بر جامعه داشته باشد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بر ضرورت بزرگداشت و برپایی جشن های عید غدیر خم تأکید کرد و اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی مسلمانان و غیر مسلمانان، این عید بزرگ را گرامی داشته و به آن توجه می کنند.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر اهمیت و جایگاه عید غدیر خاطر‌نشان کرد: امت اسلامی دچار عقب‌نشینی از آرمان‌های الهی شده و در این راستا خساراتی را نیز دیده است که یکی از این خسارت‌ها دور شدن و عقب‌نشینی از رهبری و اهل بیت(ع) است.

آیت الله حیدری با بیان این‌که بر سر کار آمدن ظالمان بر مسند قدرت، امت اسلامی را دچار عقب نشینی کرده و اسلام بدون اهل بیت(ع) را به مردم شناساندند، خاطر‌نشان کرد: اگر همه ملت‌ها حکومت اهل بیت(ع) را می‌پذیرفتند جهان بشریت وبه خصوص اروپا، زیر چتر اسلام قرار می گرفت و بشر با راهنمایی‌های این بزرگواران به پیشرفت های همه جانبه دست می‌یافت.

امام جمعه موقت اهواز، بر توجه مسئولان ادارات به مسائل انحرافی و اعتقادی چه در حیطه کاری و چه خارج از آن تأکید کرد و یاد‌آور شد: دشمن از اوایل انقلاب به توطئه‌هایی بر علیه ملت ایران دست زد و بعد از جنگ تحمیلی این دشمنی ها به اوج شدت خود رسیدند و به دنبال آن استحاله عقیدتی، سیاسی و اخلاقی را ترویج دادند.

وی انحراف‌های دینی در شهر و روستاها را به سه دسته خارج از حوزه اسلام، در درون تشیع و داخل حوزه اسلام عنوان کرد و اذعان داشت: در خارج از اسلام ترویج مسیحیت، بهائیت، زرتشتی‌گری و...، در داخل حوزه اسلام ترویج  وهابی‌گری و سلفی‌گری و در حوزه تشیع فعالیت فرقه های عرفانی کاذب و مدعیان دروغین مهدویت وجود دارد.

آیت الله حیدری خاطر‌نشان کرد: در این سه دسته، دشمنان و استکبار با پشتیبانی و همکاری یکدیگر می‌خواهند به اسلام و تشیع آسیب برسانند که در این راستا برخی از افراد بر اثر حماقت و نداشتن اطلاعات و آگاهی‌‌ تحت تأثیر قرار می‌گیرند؛ از این رو باید زمینه ها و عوامل این انحرافات پشت پرده را بررسی و راهکارهای آن را پیدا کنیم./945/پ201/س
ارسال نظرات