۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۹۱۰۴۸
آیت الله یزدی:

اگر اوامر ولی فقیه را فصل الخطاب ندانیم نمی توانیم بگوییم متمسک به ولایت هستیم

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری حوزه و آموزش و پرورش خواستار امضای تفاهم نامه هایی در این راستا شد و بر ضرورت اجرایی شدن راهکارها تاکید کرد.
آيت الله يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش پرورش با تبریک عید سعید غدیر، ولایت را از مهم ترین مسائل دین اسلام دانست و آیه شریفه اکمال دین را صرف نظر از روایات مبین مساله ولایت ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه مساله ولایت بقای اسلام را تامین می کند و در حفظ آن نقش کلیدی دارد خاطر نشان کرد: ماموریت پیامبر گرامی اسلام در غدیر خم از اهمیتی فوق العاده برخوردار بود و ایشان با معرفی حضرت علی به عنوان جانشین خود نعمت را بر مردم تمام و دین را کامل کردند.

آیت الله یزدی بیان داشت: این جریان اختصاصی به غدیر هم نداشته است و حضرت رسول (ص) بارها به این مساله که حضرت علی (ع) وصی و جانشین من است تصریح کرده اند.

دبیر مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تمسک به ولایت امیرالمومنین استمرار دارد گفت: بعد از ائمه اطهار (ع) و در عصر غیبت این مسئولیت به فقهای عظام سپرده شده است.

آیت الله یزدی با بیان اینکه اگر ولی امر و اوامر او را فصل الخطاب ندانیم نمی توانیم بگوییم متمسک به ولایت علی (ع) هستیم ابراز داشت: اگر ولی فقیه دستوری دهد و ما در مقابل آن بایستیم و بگوییم فهم ما نمی کشد و یا با سلیقه ما همخوانی ندارد و بخواهیم با این سلیقه با قدرت ولایتی که به ولی فقیه منتقل شده است مقابله کنیم این مساله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: خدا را شاکریم که متمسک به ولایت حضرت علی هستیم و ما این تمسک را تمسک ظاهری و صرف تبریک گفتن و بازدید کردن نمی دانیم.

وی ادامه داد: ما خدا را شاکریم که در سایه حکومت ولایتی زندگی می کنیم و در شرایطی هستیم که ولی فقیه جامع الشرایط فرمانده و رهبر ما است.

آیت الله یزدی گفت: امروز حضرت آیت الله خامنه ای فرزند علی (ع) از ناحیه خدا و ائمه این مسئولیت را به عهده گرفته است و این بزرگترین نعمتی است که ما در اختیار داریم و همه باید قدر آن را بدانیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود از وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از گسترده ترین وزارت خانه های کشور یاد کرد و گفت: کار و مسئولیت دست اندرکاران این وزارت خانه بسیار مهم و سنگین است.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش همواره رو به افزایش بوده و مشکل اصلیشان کمبود فضای آموزشی است و خوشبختانه با کمک دولت ، مردم و خیرین وضعیت فضای آموزشی مناسب تر شده است.

آیت الله یزدی با اشاره به اهمیت و نقش معلم و محتوای نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش تعامل و همکاری این نهاد مهم و حوزه های علمیه را مورد اشاره قرار داد و گفت: ارتباط حوزه و آموزش و پرورش باید شکل رسمی تری پیدا کند و با امضای تفاهم نامه هایی کارهای اجرایی روند بهتری به خود گیرد.

دبیر مجلس خبرگان رهبری با اعلام آمادگی برای همکاری با آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: راه کارهای اجرایی با توجه به واقعیت ها و سطح توان طرفین باید اندیشیده شود و برای اجرای آن تدابیری اتخاذ گردد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه ابراز داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی روحانیان عهده دار مسئولیت انقلاب و کشور شدند در حالی که قبل از انقلاب حضور حوزه جانبی بود.

وی افزود: اکثر نیروهای حوزه پس از انقلاب وارد نظام و دستگاه ها شدند و در حال حاضر نیز نیاز به روحانی در همه دستگاه ها و ارگان ها احساس می شود و آنها خواستار روحانی هستند.

آیت الله یزدی تاکید کرد: بحمدلله با پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه خواهران و برادران در سراسر کشور توسعه چشمگیری پیدا کرده است و به برکت نظام اسلامی موج اسلام خواهی در سراسر دنیا شکل گرفته است.

آیت الله یزدی اضافه کرد: امروز مطالباتی که دنیا از حوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه قم دارند بسیار زیاد است آنها طالب شخصیت هایی از حوزه هستند که بتوانند کمک کنند ولی متاسفانه نیرو کم است.

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در دولت گذشته مقدس ترین ارزش ها به ناسزا و سخره گرفته شده بود و آنها همه چیز را تضعیف کردند ولی بحمدلله خدا نخواست و دین خود را حفظ کرد و در دولت نهم و دهم شرایط عوض شد و افرادی در آموزش و پروش هستند که دغدغه مسائل دینی را دارند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: این نهاد مهم حوزوی در خصوص کتب درسی آموزش و پرورش اقداماتی را انجام داده است و قصد دارد این کارها را ادامه بدهد، در حوزه نیز واحدی در خصوص کتب درسی مدارس وجود دارد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات