۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۹۱۱۰۱
آیت الله سبحانی:

حضور روحانیان در مدارس برکات و دستاوردهای فراوانی به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی، تحول در آموزش و پرورش را در گرو تحول در معلمان دانست و حضور روحانیان فرهیخته در مدارس را دربردارنده برکات و دستاوردهای فراوان ارزیابی کرد.
درس خارج فقه آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، دوشنبه شب در دیدار وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی، با قرائت آیه اکمال دین، عید سعید غدیر و دهه ولایت را تبریک گفت.

وی با اشاره به اهمیت مقوله نظام تعلیم و تربیت کشور و آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از آرزوهای ما این بود که آموزش و پرورش در اختیار حوزویان قرار گیرد به این معنا که رابطه مستقیمی باشد تا آموزش و پرورش در راه تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان گام بردارد.

حضرت آیت الله سبحانی افزود: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی، همه چیز در اختیار ما قرار گرفت و باید از این شرایط و امکانات حداکثر استفاده را بکنیم.

این مرجع تقلید، حضور روحانیان فرهیخته در مدارس را در بردارنده دستاوردها و برکات فراوان ارزیابی کرد و گفت: روحانی که در مدارس حضور می یابد باید با مفاهیم و مبانی قرآن آشنا باشد تا بتواند بر دانش آموزان تاثیر لازم را بگذارد.

وی خواستار توجه بیش از پیش وزارت آموزش و پرورش به معلمان شد و گفت: اگر می خواهیم آموزش و پرورش را متحول کنیم، باید در خود معلمان تحول ایجاد شود.

حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر اینکه باید به مواد قرآنی و شرعیات در آموزش و پرورش و مدارس امتیاز داده شود ابراز داشت: این مساله باعث می شود که گرایش دانش آموزان به قرآن کریم بیشتر شود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در علوم انسانی بیان داشت: علوم انسانی در قالب هایی باید گفته شود که با اعتقاد ماوراء الطبیعه مطابق و موافق باشد.

حضرت آیت الله سبحانی اضافه کرد: تحول در خود معلم در درجه اول شرط است و معلم ها را باید طوری تربیت کنید که این روح بر آنها حاکم باشد، در غیر این صورت هرچه کتب را عوض کنید، فایده نخواهد داشت.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش نیز گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و عملکرد این وزارتخانه ارائه و اهداف سفر یک روزه خود و هیات همراه به قم را تشریح کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات