۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۹۱۳۷۳
مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف:

تمسک به ولایت همه فتنه ها و فتنه انگیزی ها را از بین خواهد برد

خبرگزاری رسا ـ‌ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که بزرگداشت عید غدیر، همانند دمیدن روح در جامعه است، خاطر نشان کرد: تمسک به ولایت همه فتنه ها و فتنه انگیزی ها را از بین خواهد برد.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: غدیر به تواتر روایات متعدد اصحاب پیامبر(ص) که در کتب شیعه و سنی وارد شده است؛ به دستور ائمه معصومین(ع) غدیر تا روز قیامت باید برای نسل های آینده بازخوانی و یادآوری شود.

وی در ادامه افزود: مکتب الهام بخش اسلام محور همه مسائل معنوی، ولایتی و اجتماعی و امور مردم را مترتب بر محور امامت می داند؛ دین مبین اسلام جامعه بدون امام و رهبر را، جامعه مرده، بی روح و جامعه پوشالی و جامعه دارای امام و پیشوا را جامعه ای بالنده، پویا و دارای حیات و زندگی می داند.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: غدیر چشمه زلال معرفتی است که در فطرت هر انسان آزادی خواه و دارای منطقی می جوشد؛ حضرت علی(ع) که طبق آیه کریمه مباهله نفس پیامبر(ص) معرفی شده، آیه خداوند و حجت الهی است.

وی با اشاره به این که بزرگداشت عید غدیر، همانند دمیدن روح در جامعه است، خاطر نشان کرد: تمسک به ولایت همه فتنه ها و فتنه انگیزی ها را از بین خواهد برد.

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: کسانی که از غدیر فاصله گرفتند در دام انواع فتنه ها و فتنه انگیزی ها افتادند پندارشان این بود که بدون ارتباط با خداوند می توانند برای امور فردی و اجتماعی خود تدبیر کنند.

وی تأکید کرد: کسانی که اهل ولایت و غدیر بودند و در چشمه زلال معرفت الهام بخش الهی دل و روح خود را مطهر کرده بودند، در تابش اشعه حیات بخش الهی زندگی نورانی و سرنوشتی نیکو پیدا کردند.

حجت الاسلام رضوی مهر امامت و ولایت را عمود خیمه اسلام دانست و گفت: امامت و ولایت به منزله ستون خیمه دین اسلام است و خداوند با تکمیل و اتمام دین اسلام در روز عید خدیر خم تا قیام قیامت، ستون خیمه اسلام را محکم و استوار کرد.

وی تصریح کرد: بزرگداشت عید غدیر، بزرگداشت وحدت است، بحث برگزیدگان الهی با منتخبان مردم دو گزینه متفاوت است و هر چه به بحث غدیر بپردازیم، موجب وحدت و همدلی میان فرقه های اسلامی شده ایم.

این پژوهشگر حوزوی در پایان گفت: کتاب الغدیر علامه امینی(ره) که از کتب مختلف اهل سنت، شواهدی را بر وجود غدیر و جانشینی و امامت حضرت امام علی(ع) در روز غدیر و بیعت مردم با ایشان آورده است، برای منابع اهل سنت ارزش قائل شده است./919/ت302/ص

ارسال نظرات