۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۹۱۴۹۷
همزمان با دهه ولایت؛

بزرگ‌ترین کتابخانه الکترونیکی کشور در مشهد افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه الکترونیکی سطح کشور با بیش از 700 هزار منبع خبر داد.
بزرگ‌ترین کتابخانه الکترونیکی کشور در مشهد افتتاح شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد هادی زاهدی، رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در نشستی مطبوعاتی به مناسبت هفته‌ کتاب و کتابخوانی گفت: در دهه ولایت افزون بر افتتاح کتابخانه الکترونیکی، نخستین کتابخانه شبانه روزی اهل بیت(ع) ویژه آقایان در کتابخانه جامع مسجد گوهرشاد وکتابخانه تخصصی مطبوعات در ساختمان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص کتابخانه شبانه‌روزی تخصصی اهل بیت(ع) در کتابخانه جامع مسجد گوهرشاد اظهار داشت: در این کتابخانه مجموع کتاب‌های 14 معصوم از پیامبر اعظم(س) تا حضرت قائم(ع) با دو منبع فارسی و عربی وجود دارد.

وی تصریح کرد: با افتتاح کتابخانه الکترونیکی آستان قدس رضوی علاوه بر اعضای این کتابخانه‌، زائرانی که برای زیارت به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، می‌توانند از ده‌ها هزار ساعت صوت و تصویر و منابع الکترونیکی استفاده کنند.

زاهدی در خصوص کتابخانه تخصصی مطبوعات خاطرنشان کرد: این کتابخانه با مجموع 5 هزار منبع اطلاعاتی، آثاری از دست‌اندرکاران مطبوعات، نشریات تخصصی، پایان نامه‌ها، نمایه‌ها، نشریات الکترونیکی را در خود دارد.

وی همچنین از افتتاح بخش امانت کتب خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی خبر داد و بیان داشت: در این بخش 81 هزار نسخه کتب خارجی به 68 زبان مختلف دنیا وجود دارد که از این پس به صورت امانت در میان مراجعه‌کنندگان قرار داده می‌شود.

رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه آثاری بر اساس اسناد 500 ساله آستان قدس رضوی و عکس‌های قدیمی، تشکیل کارگاه‌های آموزشی ویژه کارکنان کتابخانه مرکزی و طراحی وب سایت مدیریت اسناد و وب سایت کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث را از دیگر اقدامات این سازمان در دهه ولایت معرفی کرد./930/پ202/س
ارسال نظرات