۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۹۱۶۹۹
آیت الله مهمان نواز:

عاشورا فرصتی برای تبیین فریضه امر به معروف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو ‌خبرگان رهبری گفت: مسأله امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل مهم در برهه کنونی است و این مسأله باید به خوبی برای مردم از سوی مبلغان و روحانیان تبیین شود.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد و عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان، اظهارداشت: مردم استان خراسان شمالی اردات خاصی به ائمه اطهار(ع) دارند و امسال مراسم‌های مذهبی و محرم باید هرچه باشکوه‌تر اجرایی شود.

امام جمعه بجنورد با بیان این‌که مسؤولان و مردم باید بدانندکه منافع و تعلقات دنیوی زیاد مهم نیست، اضافه کرد: منافع دنیوی زیاد مهم نیست چراکه وابستگی به تعلقات دنیا باعث شد تا دشمنانی برای امام حسین (ع) به وجو بیاید.

وی تصریح کرد: نقاط ضعف هیئات، باید مشخص شود و طبل های بزرگ و گوش خراش در بین هیئات مذهبی جمع آوری شود.

آیت الله مهمان نواز، گفت: باید با کسانی که باعث آذار و اذیت مردم در ایام محرم می شوند برخورد قاطعانه توسط دستگاه های امنیتی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه استان را به پرداختن فلسفه قیام عاشورا و انگیزه ‌قیام امام حسین (ع) دعوت کرد و افزود: باید عزاداری ما برای خداباشد و آنچه که به نظر ما مهم است، پرداختن به فلسفه قیام عاشورا‌، انگیزه قیام امام حسین‌(ع) بزرگ‌ترین مسأله اسلام است.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: امام حسین (ع) برای مبارزه با حکومت بنی امیه قیام کرد و شهادت آن امام همام ، فقط برای برخوردار شدن از بهشت و مرتبت نبود و بلکه نجات مردم ازاین حکومت نامبارک و پلید بنی امیه بود.

وی با بیان این‌که مسأله امر به معروف و نهی از منکر، امروز گوشه‌گیر شده است، تصریح کرد: مسأله امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل مهم در برهه کنونی است و این مسأله باید به خوبی برای مردم از سوی مبلغان و روحانیان تبیین شود.

گفتنی است، یکهزار و 100 هیئت مذهبی در استان خراسان شمالی وجود دارد./966/پ202/س
ارسال نظرات