۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۹۲۷۳۴

تدابیر دولت سعودی برای عدم حضور معلمان و کارمندان شیعه در عزاداری‌های حسینی

خبرگزاری رسا ـ اداره آموزش و پرورش الاحساء عربستان برای کنترل حضور معلمان و کارمندان شیعه در مراسم عزادری ماه محرم از مدیران همه مدارس استان خواست تا اسامی غایبان سیزده روز اول محرم را به این اداره ابلاغ کنند.
عزاداري
به گزارش خبرگزاری رسا، اداره آموزش و پرورش استان شیعه نشین الاحساء عربستان طی دستورالعملی از مدیران مدارس این استان خواست تا نام معلمان و کارمندانی که از روز اول ماه محرم الحرام تا روز سیزدهم غیبت می کنند را به این اداره ارسال کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش الاحساء هدف از اجرای این دستور را آگاهی از عادی یا فوق العاده بودن وضعیت مرخصی ها توصیف کرد؛ اما با توجه به این‌که این دستور العمل تنها به سیزده روز اول محرم که به عزاداری و سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش اختصاص دارد و اداره آموزش و پرورش الاحساء نیز به صورت کامل در اختیار سلفی گرایان است این سخنان بهانه ای بیش نیست و هدف از آن محدود ساختن حضور معلمان و کارمندان شیعه برای حضور در مراسم عزاداری است.

این قانون همچنین در مدارس دخترانه استان شیعه نشین قطیف علیه کارمندان و معلمان خانم اجرا خواهد شد.

گفتنی است حقوقدانان، تبعیض علیه شیعیان در استان‌های قطیف و احساء را به دلیل تسلط کامل سلفی گرایان افراطی بر اداره آموزش و پرورش عنوان کرده به گونه‌ای که اداره حتی یک مدرسه دخترانه به مدیر شیعه سپرده نشده است./980



ارسال نظرات