۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۹۴۲۷۳
در پاسخ به سوال خبرنگار رسا؛

آیت‌الله مقتدایی از اعطای بورسیه پژوهشی به محققان حوزوی خبر داد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه از اعطای بورسیه پژوهشی به محققان حوزوی پس از بررسی و تایید این امر با مسؤولان بورسیه وزارت علوم خبر داد.
آيت الله مرتضي مقتدايي



آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از اعطای بورسیه پژوهشی به محققان حوزوی پس از بررسی و تایید این امر در جلسه‌ای با مسؤولان بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین نیازهای پژوهشی حال حاضر حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: به نظر می‌رسد فعالیت‌های فراوانی درباره امر پژوهش، تحقیق و بررسی موضوعات مختلف پیرامون پژوهش انجام شده،‌ اما این اقدامات در حد مطلوب نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: بر مسؤولان پژوهش و همچنین استادان سطح عالی حوزه‌های علمیه لازم است که با همتی دوچندان، برای ارتقای کمی و کیفی پژوهش تلاش کنند.

وی با بیان این‌که برنامه‌های مختلفی برای شناسایی و حمایت از پژوهشگران و محققان، و حمایت از مراکز پژوهشی در دستور کار مدیریت حوزه است، تصریح کرد: امیدوارم بتوانم به وظیفه‌ای که در این زمینه برعهده‌ام گذاشته شده است، به بهترین شکل ممکن عمل کنم.

آیت‌الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سؤال که چنانچه یک محقق برای ادامه تحقیقات خود نیازمند استفاده از منابع کتابخانه‌های خارج از کشور یا اعزام به کشوری خاص باشد، آیا تدابیری در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم اندیشیده شده است، اظهار داشت: برای این امر تدابیری اندیشیده‌ شده است که در آینده‌ای نزدیک عملی خواهد شد.

وی، افزود: البته اگر محققان نیازمند استفاده از منابع کتابخانه‌های خارج از کشور باشند، می‌توانند با مراجعه به مراکزی که امکان اتصال به کتابخانه‌های مهم جهان را دارند، از امکان دیجیتالی این کتابخانه‌ها استفاده کنند که در حوزه علمیه قم چنین کتابخانه‌هایی موجود است.

مدیر حوزه‌های علمیه همچنین با بیان این‌که برای اعزام محققان به خارج از کشور فعالیت‌هایی در دست اقدام است، گفت: در روزهای آتی طی جلسه‌ای با مسؤولان بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، مسأله اعزام محققان حوزوی به خارج از کشور بررسی خواهد شد تا این امر به سرانجام رسد. /920/ت302/ع

ارسال نظرات