۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۹۵۰۹۰
دهه فجر امسال؛

جشنواره نشریات هسته‌های فرهنگی جوان در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری سومین جشنواره نشریات هسته‌های فرهنگی جوان در ارومیه خبر داد.
دهه فجر
حجت الاسلام محمد فتاحی، معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: جشنواره نشریات هسته‌های فرهنگی جوان استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می شود.

وی زمان برگزاری سومین جشنواره نشریات هسته‌های فرهنگی جوان را دهه فجر امسال اعلام کرد و گفت: این جشنواره با حضور 200 جوان منتخب هسته های فرهنگی برگزار می شود.

حجت الاسلام فتاحی با بیان این‌که امسال از یک نشریه برتر هسته‌های فرهنگی جوان در همه شهرستان‌ها تجلیل می‌شود، خاطرنشان کرد: سه نشریه برتر استان نیز برای شرکت در مرحله کشوری جشنواره انتخاب می شود.

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: سال گذشته نشریات هسته‌های جوان شهرستان‌های پیرانشهر، خوی و سردشت به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی تابستان امسال 72 هسته فرهنگی جوان در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان، ایجاد زمینه های لازم برای بروز استعداد ها آنها و هم اندیشی این قشر در مورد موضوعات فرهنگی، دینی و اجتماعی فعالیت داشتند.

این مقام مسؤول با اشاره به کمبود اعتبار گفت: در صورت تأمین اعتبار فعالیت هسته‌های فرهنگی در طول سال نیز ادامه خواهد داشت که متأسفانه با نبود بودجه کافی تحقق این مسأله میسر نشد.

حجت الاسلام فتاحی یادآور شد: اعتبار لازم برای برپایی هسته‌های فرهنگی جوان در طول سال پانصد میلیون ریال بود که با تأمین دویست و پنجاه میلیون ریال زمینه برگزاری در تابستان فراهم شد.

هسته های فرهنگی جوان متشکل از 22 تا 25 نفر از جوانان است که باهم در رابطه با موضوعات روز فرهنگی، دینی و اجتماعی به بحث و تبادل اندیشه می نشینند./936/پ202/س

ارسال نظرات