۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۹۵۲۳۵
رییس جمهور در پیامی به مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان؛

انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از منبع زلال کلام وحی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در پیامی به سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی دانشجویان مسلمان گفت: همه واقفند که انقلاب اسلامی از رجوع به مکتب الهی و منبع زلال کلام وحی نشأت گرفته و بیش از سه دهه پر افتخار را پیروزمندانه پشت سر گذارنده ‌است.
دکتر احمدي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود احمدی نژاد، ریییس جمهوری ایران، پیامی را به سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانشجویان مسلمان جهان صادر کرد که توسط محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی قرائت شد متن پیام رییس جمهور به شرح زیر است.

قرآن کریم نزول لحن حضرت رحمان، صحیفه سعادت بشری و باب ورود به سرای معنویت و کمال در عرصه جاودانگی است. کتابی مبین که آیات آن همچون خورشید درخشان و مانند آفتاب گرمابخش، درمانگر و هدایت‌کننده است.

در ادامه این پیام آمده است: این کتاب هدایت همچون نوری فروزان سراسر زندگی ما را در بر گرفته و در فضای رجوع به واژه‌های مقدس کلام الهی جویندگان معنا را به عرصه‌های نوینی از فهم طریق حق آشنا ساخته است. شکوه پایان ناپذیر معجزه بزرگ خاتم پیامبران، در عصر جهالت‌های مدرن نیز رهگشا و نجات‌بخش بشریت خسته از ظلم و بیدادگری است.

در بخش دیگر این پیام می خوانیم: کلام وحی در قرآن کریم با بیان «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» خبر از ولایت اهل بیت(ع) و با پژواک بلند «اذا جاء نصرالله والفتح» مستضعفان را بشارت به عزت ‌و آزادی می‌دهد. ما فخر خویش می‌شماریم که نوای لطف حق در جان ما چون چشمه‌ای زلال جوشیده است که «بل هو قرآن مجید فی لوح محفوظ» و لطف خداوندی است که همچنان در لحظه‌ها و آنات زندگی ما نجوای مهربان «اوزد علیه و رتل القرآن ترتیلا» ترنم دارد.

رییس جمهوری ایران در ادامه پیام خود بیان کرده است: بر این باورم که اهل فضل و اصحاب دانش به ویژه در خوشه‌چینی از جنان قرآن بر دیگران برتری دارند و بر اساتید فرهیخته و دانشجویان لازم است که بر ابواب بی شمار مفاهیم قرآنی حلقه نیاز بکوبند تا پاسخی درخور و شایسته از این خوان غیب و شهادت که هزاران نکته در هر بطن آن نهفته است، برگیرند.

وی در ادامه تأکید کرده است: همه واقفند که انقلاب اسلامی از رجوع به مکتب الهی و منبع زلال کلام وحی نشات گرفته و بیش از سه دهه پر افتخار و سرشار از تلاش، مجاهدت را پیروزمندانه پشت سر گذارنده ‌است و افق‌های بلندی را در پیش روی دارد.

احمدی نژاد در بخش دیگر پیام خود ذکر کرده است: در هزار و 400 سال پس از نزول جبرائیل و انتقال واژه‌های نجات‌بخش باری تعالی به قلب محمد امین(ص) فرزانگان عالم بر این باورند که هر چه عقل و بضاعت علمی بشر افزون‌تر می‌شود، توفیق درک بهتر عبارات کلام حق فزونی یافته و عجز بشر را در آفرینش این پیام آشکارتر می‌سازد.

همچنین در این پیام آمده است: قطعاً برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در جوار مرقد مطهر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مشام زائران حضرتش را به رایحه خوش پیوند قرآن و عترت معطر می‌سازد و جوانان بالنده و فرزانه دانشگاهی را زیر لوای خورشید حقیقت مطلق قرآنی به دریای زلال معرفت الهی رهنمون می کند.

در بخش دیگر این پیام می خوانیم: این هدایت کلام الهی است که خیل بی‌پایان جوانان دانشگاهی را به شعوری حماسی رهنمون ساخته تا جهان معاصر شاهد تابش خیره‌کننده قرآن و فهم امیدبخش کلام الهی باشد.

وی در پایان پیام خود آورده است: در خاتمه مقدم یکایک مهمانان عزیز شرکت‌کننده در این گردهمایی باشکوه معنوی را گرامی‌ می‌دارم و ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران، امیدوارم با تلاش و اهتمام سازمان‌های مسئول شاهد تشکیل «اتحادیه قرآنی دانشجویان مسلمان جهان» متناسب با سطح جایگاه مناسب آن باشیم. یک بار دیگر به تمامی قرآن پژوهان به ویژه دانشجویان عزیز مسلمان شرکت‌کننده در این مسابقات درود و سلام می‌فرستم و عزت و سلامتی ایشان را از خداوند متعال مسالت دارم./934/د101/س
ارسال نظرات