۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۹۵۵۹۹
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

تاسیس گروه پژوهشی ادیان و مذاهب در حوزه علمیه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان از تأسیس گروه پژوهشی ادیان و فرق به منظور مقابله علمی با انحرافات ادیان شرقی و عرفان های کاذب و نوظهور در این استان خبر داد.
حجت الاسلام مهدي موري، معاون پژوهشي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم شعبه خوزستان
حجت الاسلام مهدی موری، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که برای آغاز فعالیت های این دفتر ابتدا باید گروه پژوهشی کارشناس و متخصص تشکیل شود، خاطر نشان کرد: برای شناخته شدن فرقه های مذهبی و فرقه های نوظهور منحرف، ابتدا گروه کلام و فرق را پیشنهاد دادیم تا بتوانیم از طریق مباحث کلامی آنها را به صورت تخصصی شناخته و شبهات را برطرف کنیم.

حجت الاسلام موری، به هدف از تشکیل گروه پژوهشی ادیان و مذاهب اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به وجود ادیان غیر ابراهیمی مانند ادیان ایران باستان، چین، هندوستان وجنوب شرق آسیا که اکنون دارای انشعابات مختلف هستند و به صورت پنهانی فعالیت می کنند؛ از این رو برای مقابله با آنان گروه تخصصی ادیان و مذاهب را پایه گذاری کردیم تا بتوانیم با پژوهش های تخصصی و به صورت علمی این گونه ادیان و فرق ضاله را رد کنیم.

وی به دیگر برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان اشاره کرد و گفت: برگزاری بزرگداشت مفاخر اسلامی، کنگره ها، نشست ها، سمینارها و مسابقات علمی، و فراخوان مقالات به صورت پرسش و پاسخ، کرسی های آزاد اندیشی و نمایشگاه های تخصصی کتاب از جمله برنامه های این دفتر است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: برنامه های یادشده جهش قابل توجهی در عرصه فرهنگی و فعالیت های علمی حوزه علمیه استان خوزستان ایجاد خواهد کرد که نه تنها سبب پرورش محققان و پژوهشگران جوان و طلاب فاضل، بلکه گامی برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: طرح ابتدائی گروه از سوی معاونت پژوهشی، برنامه ریزی و تدوین شده که به شورای عالی پژوهش دفتر تبلیغات حوزه علمیه خوزستان که متشکل از ده استاد برتر حوزه علمیه استان ارائه شده است و در جلسات مختلف به طرح و نقد آن پرداختند؛ اکنون نیز آماده ارائه به وزه علمیه قم می باشد./945/ت302/ص
ارسال نظرات