۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۹۵۹۰۹
استاد حوزه و دانشگاه:

روال پایان نامه نویسی حوزو‌های علمیه سریع و دقیق شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وزانت علمی پایان نامه به دقت و تسلط پژوهشگر و توانایی‌های علمی او است، بیان داشت: پایان نامه نوشتن مستلزم صرف وقت از سوی پژوهشگر، استاد راهنما و مشاور است.
روال پایان نامه نویسی حوزو‌های علمیه سریع و دقیق شود


حجت الاسلام جواد جعفری، معاون پژوهش موسسه آینده روشن درباره پژوهش در حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: پژوهش های انجام شده در حوزه باید به گونه‌ای مطلوب به اطلاع سایر پژوهشگران برسد و اینکه پایان نامه‌های حوزوی در مرکزی بلوکه شود مطلوب نیست.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در مرکز تخصصی مهدویت ما به اولویت های پژوهشی توجه داریم و بر اساس نیازهای جامعه و یا بر طبق فراخور موضوعات کاربردی، موضوع پژوهش را به محققان ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه پایان نامه های علمی باید دارای اثر‌بخشی اجتماعی و علمی باشند، گفت: تحقیقات باید منجر به روشن شدن یک مساله، حل یک مشکل و یا جوابگویی به شبهه باشد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که وزانت علمی پایان نامه به دقت و تسلط پژوهشگر و توانایی های علمی او است، بیان داشت: پایان نامه مستلزم صرف وقت از سوی پژوهشگر، استاد راهنما و مشاور است.

وی با بیان اینکه اساتید مشاور و راهنما باید دارای تخصص در رشته علمی مورد نظر باشند، بیان داشت: انتخاب بزرگان علمی حوزه به عنوان استاد راهنما در رشته‌ای که تخصص ندارند یک آسییب جدی است.

وی با اشاره به اینکه اولویت نظام درسی حوزه باید به سوی پژوهش سوق داده شود، گفت: امروز باید در کنار مدرسان فقه و اصول به پژوهشگران حوزه نیز اهمیت داده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پژوهش باید دارای ارزش علمی و مادی باشد، گفت: بخاطر عدم اختصاص بودجه مناسب به اساتید راهنما و مشاور، طلاب در انتخاب اساتید دچار مشکل می گردند.

وی ادامه داد: عدم تامین مالی اساتید سبب شده تا اساتید به کارهای غیر آموزشی بپردازند و روال پایان نامه نویسی طولانی و غیر دقیق شود.

این استاد مرکز تخصصی مهدویت در پایان بیان داشت: مسؤولان باید تمهیداتی بیندیشند تا طلاب برای انتخاب موضوع، تصویب موضوع، انتخاب استاد راهنما و مشاور، مرحله داوری و سایر مراحل اجرایی معطل نشوند تا با شوق تمام به انجام این کار پژوهشی همت گمارند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات