۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۹۶۸۵۰
مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف؛

نقش وقف و تبلیغ یک نقش دو سویه است / موقوفه صدور انقلاب اسلامی ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف گفت: پرداختن به موضوع وقف تنها وظیفه مبلغان اعزامی از سوی این سازمان نیست و لازم است همه مبلغان در کنار طرح مبانی دینی و ارشاد مردم به موضوع وقف بپردازند.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: وقف از سیره ائمه طاهرین(ع) است و این بزرگواران همواره با گفتار و رفتار خود در جهت ترغیب مردم به این سنت الهی و ماندگار کوشیده اند، همچنین آیات و روایات رسیده درباره وقف نشانگر اهمیت بسیار این سنت الهی در اسلام است.

وی در ادامه افزود: استفاده از این ظرفیت بزرگ الهی و صدقه جاریه در گسترش فرهنگ دینی ما نقش اساسی دارد و لازم است با ایجاد موقوفه های جدید و هماهنگ با نیازهای روز به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: به طور مثال واقفین و خیرین می توانند موقوفه هایی با عنوان صدور انقلاب اسلامی ایجاد کنند و با پشتیبانی از صدور انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ ناب محمدی(ص) در کشورهای جهان، زمینه حکومت جهانی مهدی موعود(عج) را فراهم آورند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد موقوفه های فرهنگی خاطر نشان کرد: با ایجاد موقوفه های فرهنگی می توانیم زمینه اعزام مبلغان دینی را در طول سال به سراسر کشور فراهم کنیم.

مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف یادآور شد: حضور مبلغان در مساجد و بقاع متبرکه زمینه های گسترش فعالیت های فرهنگی و حضور جوانان در این مکان ها را فراهم می کند.

وی نقش تبلیغ و مبلغان در گسترش فرهنگ وقف و نقش وقف در گسترش تبلیغ را یک نقش دوسویه و مرتبط دانست و گفت: مبلغان اعزامی از سوی این اداره کل با ترویج فرهنگ وقف در میان مردم خواستار ایجاد موقوفه هایی در زمینه ورزش، فدک فاطمی، اطعام روزه داران و موعود شناسی شده اند.

حجت الاسلام رضوی مهر تأکید کرد: پرداختن به موضوع وقف تنها وظیفه مبلغان اعزامی از سوی این سازمان نیست و لازم است همه مبلغان در کنار طرح مبانی دینی و ارشاد مردم به موضوع وقف بپردازند./919/ت302/ع

ارسال نظرات