۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۹۶۹۱۸
آیت الله طبرسی:

تقویت وحدت بزرگ‌ترین ارمغان نماز جمعه برای نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی به نقش نماز جمعه در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: تقویت وحدت و یکپارچگی بزرگ‌ترین ارمغان نماز جمعه برای نظام اسلامی است.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران، امروز در دیدار امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان جویبار، نماز جمعه را مرکز وحدت، بیداری و هوشیاری ملت ایران دانست و گفت: نماز جمعه در دوران انقلاب اسلامی مرکز ثقل همه مردم بوده است.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی همواره از سطوح به هم پیوسته ملت ایران در نماز جمعه هراس داشتند، افزود: همه تلاش آنها در سی سال گذشته تضعیف جایگاه این پایگاه عظیم مردمی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت نماز جمعه در دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: در عظمت و اهمیت نماز جمعه همین بس که یک سوره در قرآن کریم به همین مناسبت آمده که نماز جمعه ذکر خدا است.
 
آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز پس از گذشته بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی ششصد امام جمعه هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در مناطق مختلف کشور اقامه می‌کنند، خاطرنشان کرد: نماز جمعه در سال‌های اخیر بسیاری از توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نماز جمعه در‌ سال‌های اخیر دست‌آوردهای بسیاری برای نظام اسلامی داشته است، افزود: تقویت وحدت و یکپارچگی بزرگ‌ترین ارمغان نماز جمعه برای نظام اسلامی است.

وی همچنین به نقش نماز جمعه در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی در فتنه‌های سال گذشته اشاره کرد و گفت: آن نماز جمعه تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته و روشنگری‌های ایشان همه توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اجتماع هفتگی ملت ایران در سراسر کشور سبب تقویت وحدت و همدلی میان مردم و همچنین تحکیم پایه انقلاب اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه به صورت غیر رسمی در برخی شهرهای کشور اقامه می شد، ادامه داد: اما به برکت انقلاب اسلامی این فریضه مهم الهی در اکثر نقاط کشور ه جمعه اقامه می شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز جهان به برکت انقلاب اسلامی ایران بیدار شده است، خاطرنشان کرد: تحولات اخیر در برخی کشورهای عربی با پیروی از انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است./950/پ202/س
ارسال نظرات