۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۹۷۲۱۰
مدیر کل امور دینی واعزام مبلغ اوقاف:

مخالفان اندیشه امام راحل در باتلاق گمراهی فرو خواهند رفت

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف با بیان این که اندیشه امام راحل با فطرت ها انس دارد اظهار داشت: کسانی که برای حذف اندیشه های امام گام بر می دارند جز فرو رفتن در باتلاق گمراهی راهی از پیش نخواهند برد.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: شهر قم همواره پایگاه حرکت بر اساس سیره و منش اهل بیت(ع) بوده است و حوزه علمیه نیز همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مادر انقلاب و خواستگاه نظام اسلامی است.

وی در ادامه افزود: حضرت امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی، شهر قم را به دلیل اعتقاد مردم و روحانیت به مبارزه با ستمگران و اعتمادی که به ایشان داشتند مرکز مبارزه و مقابله با طاغوت قرار داد و مطمئن بود در شهر قم چراغ مبارزه خاموش نمی شود.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: در تمام دوران مبارزات نیز مردم شهر قم و روحانیت با وجود تمامی فرازها و نشیب ها دست از مبارزه و قیام بر نداشته و با جانفشانی، ایثار و پایمردی پای در راه امام و آرمان های انقلابی او گذاشتند و لحظه ای از همراهی و همدلی با امام کوتاهی نکردند.

وی حوزه علمیه قم را مرکز نشر و گسترش فرهنگ دینی دانست و خاطر نشان کرد: اگر درخت انقلاب اسلامی در شهر دیگری به غیر از قم غرس می شد، هیچگاه به این شکوه عظمت و بالندگی دست نمی یافت و همه این ها به دلیل وجود حوزه علمیه و پشتیبانی روحانیت و علما از امام خمینی(ره) بود.

مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف شجاعت و صلابت مردم قم را مثال زدنی دانست و یادآورشد: انقلاب اسلامی ایران مقدمه حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است و حوزه های علمیه با پشتیبانی معنوی و فکری خود از انقلاب اسلامی زمینه های ظهور و حکومت حضرت را فراهم می آورند.

وی با اشاره به اقدامات برخی از افراد در کم رنگ کردن اندیشه های امام خمینی(ره) تأکید کرد: اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) ریشه در قرآن و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد از این رو هر تلاشی برای کم رنگ کردن یا حذف اندیشه های امام غیر ممکن است.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: اندیشه امام راحل با فطرت ها انس دارد و کسانی که برای حذف اندیشه های امام گام بر می دارند جز فرو رفتن در باتلاق گمراهی راهی از پیش نخواهند برد.

وی ولایت فقیه را عصاره حکومت همه انبیاء و امامان دانست و ابراز داشت: همه نهادهای فرهنگی و تبلیغی، شاگردان امام و اصحاب ایشان وظیفه دارند اندیشه های ناب و مترقی حضرت امام خمینی(ره) و مهمترین آن یعنی اصل ولایت فقیه را با تمام توان تبیین کنند و این اندیشه ها را به نسل های بعدی منتقل کنند./919/ت302/ص

ارسال نظرات